کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 60 درصدی صادرات چین به‌رغم پاندمی کرونا!


کد خبر : ۸۱۱۸۹یکشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۵۳۸۴۵ بازدید

اقتصاد چین سال 2021 را با چند خبر خوب آغاز کرده است. در دو ماه نخست این سال صادرات چین افزایش چشمگیری داشته ...
افزایش 60 درصدی صادرات چین به‌رغم پاندمی کرونا!افزایش 60 درصدی صادرات چین به‌رغم پاندمی کرونا!

اقتصاد چین سال 2021 را با چند خبر خوب آغاز کرده است. در دو ماه نخست این سال صادرات چین افزایش چشمگیری داشته است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد اقتصادی چین در سال جاری بیش از شش درصد شود.

صادرات چین در سال ۲۰۲۱ بیش از حد انتظار کارشناسان مسائل اقتصادی افزایش داشته است. بر اساس آمار منتشر شده، صادرات این کشور در دو ماه نخست سال جاری میلادی در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته از رشدی بیش از ۶۰ درصد (۶۰،۶) برخوردار بوده است.

این در حالی است که کارشناسان مسائل بازرگانی جهانی احتمال داده بودند که صادارت چین در دو ماه نخست سال جاری از رشدی حدود ۴۰ درصد برخوردار باشد.

افزایش صادرات چین در سال جاری میلادی در شرایطی صورت می‌گیرد که اقتصاد کشورهای صنعتی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

علت افزایش صادرات مجدد چین نسبت به سال گذشته میلادی بی ارتباط با پاندمی کرونا نیست. یکی از علت‌های افزایش صادرات چین در دو ماه نخست سال جاری را باید در تولید و صادرات کالاهایی جست‌وجو کرد که به گونه‌ای برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا کاربرد دارند.

تولیدات چین در زمینه تشخیص و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح جهانی خریدار دارد. به عنوان نمونه، تولید انبوه ماسک از یک سو و تولید مانیتور و لپ‌تاپ از سوی دیگر باعث افزایش صادرات چین شده است.

در سایه شیوع ویروس کرونا الزام دورکاری در کشورهای صنعتی نیاز به سخت‌افزارهای کامپیوتری را در سطح جهانی افزایش داده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که واردات چین در دو ماه نخست سال جاری نیز در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته از افزایشی ۲۲ درصدی برخوردار بوده است.

افزایش واردات چین در این دو ماه بیش از انتظار کارشناسان بوده است. کارشناسان مسائل اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که واردات چین ظرف مدت زمان یاد شده رشدی ۱۵ درصدی داشته باشد.

پیش از آن نیز گزارش‌هایی مربوط به افزایش نرخ رشد اقتصادی چین در سال جاری منتشر شده بود. تخمین زده می‌شود که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از شش درصد داشته باشد. باید یادآور شد که چین دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها