کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلومبرگ از آغاز بازاریابی نفتی ایران خبر داد


کد خبر : ۸۱۱۰۴پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۵۱۶۰۰۲ بازدید

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت ملی نفت ایران به عنوان بازاریاب دولتی نفت، دست‌کم به پنج پالایشگاه در سراسر منطقه ...
بلومبرگ از آغاز بازاریابی نفتی ایران خبر دادبلومبرگ از آغاز بازاریابی نفتی ایران خبر داد

بلومبرگ نوشت: گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت ملی نفت ایران به عنوان بازاریاب دولتی نفت، دست‌کم به پنج پالایشگاه در سراسر منطقه مراجعه کرده تا درباره احتمال عرضه نفت در صورت کاهش تحریم‌ها مذاکره کند.

به گفته افراد مطلع در این زمینه که در مصاحبه با بلومبرگ نخواستند نامشان فاش شود، گفت‌وگوهای صورت گرفته مقدماتی است و هنوز درباره حجم فروش و قیمت‌ها بحث نشده است.

بنابر این گزارش در سال جاری میلادی دو بار با یک واسطه تماس گرفته شده است. این درحالی است که در سال ۲۰۲۰ هیچ تماسی وجود نداشته است. وزارت نفت ایران از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد.

فروش نفت خام ایران پس از تشدید تحریم‌ها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از اواسط سال ۲۰۱۸ و خاتمه بخشیدن به معافیت‌ها برای برخی از کشورها در سال ۲۰۱۹، کاهش یافت.

با این حال، هنوز تعدادی از پالایشگاه‌های چینی به دریافت مقداری نفت ادامه دادند. پیش از این که تحریم‌ها برای اعمال فشار برای فشار بر تهران و مذاکره مجدد در مورد توافق هسته‌ای اعمال شود، چین و هند بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیا بودند و پس از آنها کره جنوبی و ژاپن بیشترین میزان نفت را از ایران خریداری می‌کردند.

صادرات ایران در اوایل سال ۲۰۱۸ حدود دو و نیم میلیون بشکه در روز بود.

به گزارش بلومبرگ در حالی که صادرات نفت ایران هنوز تحریم است، حمل و نقل زیاد شده و محموله‌های نفتی که در مسیر چین هستند، بر خلاف خواست این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

هند هم امیدوار است كه بایدن در برابر ایران موضع نرم‌تری داشته باشد تا سومین واردكننده بزرگ نفت در جهان بتواند منابع نفت خام خود را تنوع بخشد.

واشنگتن ادعا می‌کند که ایران برای خنثی کردن تحریم‌ها مبدا نفت خام خود را پنهان می‌کند. اخیراً وزارت دادگستری دو میلیون بشکه نفت خام داخل یک نفتکش یونانی را توقیف کرد و گفت که مالک با مدارک جعلی ارایه شده فریب خورده و به او گفته شده که محموله نفتی متعلق به عراق است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها