کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متولدین سال 1400 به بورس می‌آیند؟


کد خبر : ۸۰۹۰۹یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲:۴۱۳۹۰۲ بازدید

عصر دیروز مجلس دو طرح برای تشویق به فرزندآوری تصویب کرد؛ اول طرحی که بر اساس آن وام 70 میلیونی خرید مسکن به خانوارهای ...
متولدین سال 1400 به بورس می‌آیند؟متولدین سال 1400 به بورس می‌آیند؟

عصر دیروز مجلس دو طرح برای تشویق به فرزندآوری تصویب کرد؛ اول طرحی که بر اساس آن وام 70 میلیونی خرید مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد داده می‌شود و دوم، سرمایه‌گذاری یک میلیون تومانی در بورس برای نوزادان متولد سال 1400 .

 نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می‌شود، یک میلیون تومان جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست خانواده تخصیص داده شود.

به عبارتی بر اساس این مصوبه دیروز مجلس، هر نوزادی که در سال ۱۴۰۰ به دنیا بیاید، سهامدار بورس است و یک میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی را دارد.

این لایحه در راستای حمایت از جمعیت و خانواده است و بر اساس آن دولت باید یک میلیون تومان از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفا جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد.

براساس آمارها سال ۹۸، یک میلیون نوزاد در کشور متولد شده و اگر متولدان سال ۱۴۰۰ هم در همین تعداد باشد، دولت باید هزار میلیارد تومان از سهام برخی از شرکت‌های خود را به نوزادان تازه متولد شده بدهد.

این در حالی است که دولت روی فروش این شرکت‌ها حساب ویژه باز کرده است. بر این اساس باید دید آیا این طرح اجرا می‌شود و یا به سرنوشت طرح دولت دهم دچار می‌شود.

مرداد سال ۸۹ محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد به فرزندانی که در سال ۸۹ و بعد از آن به دنیا آمده باشند، مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شد. براساس این طرح که طرح «تامین آتیه جوانان» نام داشت قرار بود دولت در ابتدای تولد هر نوزاد، یک میلیون تومان به حساب آنان واریز کند و بعد از آن تا ۱۸ سال خانواده نوزاد، سالانه ۲۴۰ هزار تومان و دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به این حساب واریز کند. تا این فرد بتواند بعد از ۱۸ سال تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن بگیرد.

اما کمتر از یک سال بعد از آغاز اجرای این طرح مشخص شد که اجرای آن متوقف و موجودی حساب افرادی که پول به حساب آنها واریز شده صفر شده است.

حال باید دید در شرایطی که شاخص کل بورس افت کرده و سهامدارن از ارزش شرکت‌های بورسی ناراضی‌اند، واکنش مردم به این طرح چیست و آیا دولت آن را اجرا می‌کند؟/ تجارت نیوز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها