کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفر به خرم آباد معجون هیجان و اکتشاف


کد خبر : ۸۰۲۵۴چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵:۰۰۱۳۵۹ بازدید

اگر مسافرت برای شما بیشتر از دیدن جاذبه هاست و از ماجراجویی و کشف لذت می برید، سفر به خرم آباد بهترین گزینه است. شما در قلب زاگرس و ...

اگر مسافرت برای شما بیشتر از دیدن جاذبه هاست و از ماجراجویی و کشف لذت می برید، سفر به خرم آباد بهترین گزینه است. شما در قلب زاگرس و طبیعت خیال انگیز با هزار منظره، زیبایی و مکان های طبیعی بکر قرار دارید. در سرزمین لاله های واژگون فرصتی برای ماندن نیست، کوله پشتی را بردارید و راهی مقصد بهشت شوید. 

از غار کلدر و سفر به ماقبل تاریخ 

تابحال به ماقبل تاریخ سفر کرده اید؟ جایی که انسان های اولیه زندگی می کردند و بر دیوار غارها تصویر می کشیدند. پس به لرستان سفر کنید و با رفتن به غار کلدر به 50 هزار سال پیش برگردید. اینجا قدیمی ترین سکونتگاه ایران است. روی دیوار این غارها نقاشی حیوانات و شکار آنها، مانند صحنه ای سینمایی از دورانی به شما می گوید که انسان های نخستین فلات ایران می خواستند بر طبیعت غلبه کنند. از خرم آباد تا کوهدشت، استان لرستان بیشترین غارهای باستانی ایران را دارد. این غارهای ماقبل تاریخ شامل غار میرملاس و غار هومیان در نیم ساعتی شهر کوهدشت، غار کنجی و یافته و پاسنگر در نزدیکی خرم آباد، غار کلماکره بین خرم آباد و پلدختر است. برای دیدن این غارهای کهن کافیست بلیط هواپیما خرم آباد را در تریپ تهیه کنید. اینجا سرزمین زاگرس، لاله‌های واژگون و مردمان دلیر است. نماد شهر را نخست ببینید، به قلعه فلک الافلاک که بروید، دژ مستحکمی خواهید دید که قرنها کاربری حکومتی و نظامی داشته است. «دریاچه کیو» داخل شهر قرار دارد برای یک پیاده‌روی و قایق سواری گزینه خوبی‌ست. در پرسه زنی شهر، کتیبه‌ی سنگی «بردنبشته» به خط کوفی را می‌توانید ببینید. در مرکز شهر کافه‌ای تاریخی که زمانی حمام تاریخی «گپ» بوده در انتظار شماست.

دهانه ورودی غار کلدر، سکونتگاه 50 هزار ساله

از تنگه شیرز و دره های پر ماجرا

بهترین جا برای طبیعت گردان ماجراجو کجاست؟ ایران پر از دره ها و تنگه های زیباست اما دره های لرستان حال و هوای دیگری دارد. از دره شیرز تا تنگ هلت، برای سفرهای چند روزه و کمپ زدن در طبیعت بی نظیر هستند. با راهنمای محلی و امکانات کافی در زاگرس ماجراجویی کنید. تنگه ها و دره های لرستان پر آب هستند، به همین دلیل باید مانند یک طبیعت گرد حرفه ای عمل کنید. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی وارد دره ها شوید و هرگز هنگام بارندگی دره نوردی نکنید. دره شیرز در فاصله 2 ساعت و نیمی خرم آباد قرار دارد. دره ای با دیوارهای سنگی بلند، مناظر بکر و طبیعت مخمل سبز. از بهترین هوا و چشم انداز لذت ببرید و ماجراجو بمانید. اگر به سمت دره خزینه رفتید، از دورنمای کوه صخره ای که با رودخانه سیمره احاطه شده، عکاسی کنید. قبلا پل معلقی گردشگران را به آن طرف دره می رساند که به خاطر خطرات مسیر برداشت شد. دره خزینه  شباهت زیادی به که به گرند کنیون آمریکا دارد. به همین خاطر گرند کنیون ایران خوانده می شود. این دره رویایی 2 ساعت تا خرم آباد فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید وارد جاده خرم اباد به پلدختر شوید. با بلیط هواپیما لحظه آخری خرم آباد ارزان سفر کنید.

تنگه شیرز از زیباترین دره های لرستان

از آبشار وارک و پایتخت آبشارهای ایران

اگر می خواهید باشکوهترین و زیباترین آبشارهای ایران را ببینید، به خرم آباد سفر کنید. طبیعت آبی لرستان فراتر از تصور شما، مناظر دیدنی و اعجاب انگیز دارد. شما در پایتخت آبشارهای ایران هستید. لرستان غیر از آبشار معروف بیشه و شوی، آبشارهای رویایی فراوانی دارد. آبشار وارک در یک ساعتی خرم آباد یکی از این آبشارهای تماشایی است. آب های خروشان از روی صخره های بلند و پوشش درختان کوهی، تابلویی جادویی ایجاد کرده تا ساعتها مقابلش بنشینید و لذت ببرید. در نزدیکی آبشار وارک، آبشار نوژیان قرار گرفته است. آبشاری بلند به ارتفاع 95 متر که عظمت و سرسختی طبیعت لرستان را به رخ می کشد. نوژیان، مرتفع ترین آبشار لرستان است. بهترین زمان برای دیدن آبشارهای خرم آباد از اواسط بهار تا اواسط تابستان است. از دیگر آبشارهای منطقه می توان به آبشار گریت و آبشار چکان اشاره کرد. برای اطلاع از آخرین پرواز تهران خرم آباد به تریپ مراجعه کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به خرم آباد را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به خرم آباد را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به خرم آباد را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

نمایی از آبشار وارک

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی خرید بلیط هواپیما چارتر را انجام دهید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین مناسبترین قیمت بلیط را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها