کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات هفته سوم آبان ماه 93


کد خبر : ۸۰۰۴چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶:۵۸۲۲۴۳ بازدید

شاخص کل بورس در حالی با کاهش 118 واحدی در کانال 76 هزار واحد ماندنی شد که ارزش معاملات با افزایش قابل توجه به 313 میلیارد تومان ...

در پایان معاملات آخرین کاری این هفته بورس تهران، شاخص کل بازار با کاهش 118 واحدی در کانال 76 هزار واحد به استراحت نشست، اما ارزش معاملات با افزایش قابل توجهی به بیش از 313 میلیارد تومان رسید. شاخص کل بورس ۷۶۵۸۹ واحد شد.

بر اساس این گزارش روند منفی شاخص به دلیل افزایش عرضه در نمادهایی بود که بیشترین رشد قیمت را در هفته‌های اخیر تجربه کرده بودند که به این ترتیب بانک پاسارگاد، بانک تجارت، ایران خودرو، بانک ملت و سایپا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند، اما در مقابل سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سیمان فارس خوزستان و نفت سپاهان بیشترین تأثیر مثبت را با توجه به اقبال سهامداران به این نمادها گذاشتند.

در این گروه، شرکت‌های روان‌کار با کاهش قیمت نفت شاهد کاهش قیمت مواد اولیه (لوبکات) هستند و در این خصوص کارشناسان بر افزایش سودآوری این شرکت‌ها با توجه به فروش محصولات نهایی خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 313 میلیارد تومان رسید که بسیاری از فعالان بازار معتقدند ورود نقدینگی‌ جدید به دنبال خوش‌بینی‌های ایجاد شده نسبت به مذاکرات عمده عوامل آن به شمار می‌رود.در فرابورس هم شاخص به 866 واحد رسید که گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، نفت پاسارگاد، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در این بازار هم ارزش معاملات به 170 میلیارد تومان نزدیک شد تا مجموعه معادلات بازارهای سهام به 480 میلیارد تومان برسد در این بازار قیمت اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن به طور میانگین با افزایش یک درصدی به 91 هزار تومان نزدیک شد.همچین امروز هر سهم قاسم ایران در فرابورس 10 هزار ریال پس از عرضه اولیه کشف قیمت شد و به آنلاین‌ها 350 سهم تخصیص داده شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها