کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو الکتریکی و جذاب چینی با برد 1000 کیلومتر


کد خبر : ۷۹۵۹۳سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳:۳۲۱۰۱۵۹ بازدید

شرکت خودروسازی نیو (Nio) چین، خودروی پرچم‌دار تازه‌ای با نام ET7 معرفی کرده که دارای مشخصات فنی چشمگیر و به‌ویژه برد بسیار زیادی نسبت ...
خودرو الکتریکی و جذاب چینی با برد 1000 کیلومترخودرو الکتریکی و جذاب چینی با برد 1000 کیلومتر

شرکت خودروسازی نیو (Nio) چین، خودروی پرچم‌دار تازه‌ای با نام ET7 معرفی کرده که دارای مشخصات فنی چشمگیر و به‌ویژه برد بسیار زیادی نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی است.

Nio ET7 که قرار است در سال ۲۰۲۲ در بازار چین عرضه شود، یک سدان برقی با طول ۵ متر و برد بسیار است. این خودرو از یک دوقلوی قدرتمند و یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته بهره می‌برد که با یک فضای داخلی لوکس و امکانات کامل برای راحتی سرنشین‌ها همراه شده است.

این خودرو با سه نوع باتری ۷۰ کیلووات ساعت، ۱۰۰ کیلووات ساعت و ۱۵۰ کیلووات ساعت دردسترس خواهد بود که پرظرفیت‌ترین باتری باید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) برد داشته باشد که تقریبا ۳۲۲ کیلومتر بهتر از بهترین نوع تسلا مدل S است. هرچند لازم به یادآوری است که این میزان توسط نیو بر پایه‌ی سیستم NEDC چینی محاسبه شده است.

r27i4xrh9zzu8j3um402.jpg

اگرچه این سدان پرچم‌دار جدید نیو به سرعت سریع‌ترین خودروی تسلا نخواهد بود، اما بسیار به آن نزدیک است. خروجی ترکیبی موتورهای دوگانه با ۶۴۴ اسب بخار، طی ۳٫۹ ثانیه سرعت خودرو را از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.

خودروی الکتریکی ET7 به مجموعه‌ی گسترده‌ی از سنسورها مجهز خواهد شد که شامل ۱۱ دوربین ۸ مگاپیکسلی، سامانه‌ی LiDAR، حسگرهای فراصوت و رادارهای امواج میلی‌متری (mmWave) است و درمجموع ۳۳ حسگر خواهد بود. به گفته‌ی نیو این اتومبیل از نظر رانندگی خودکار تسلا را شکست می‌دهد زیرا کامپیوتر داخلی ET7 به اندازه‌ی ۷ رایانه‌ی Tesla FSD قدرت دارد. اگرچه باید منتظر ماند و عملکرد این خودرو را در دنیای واقعی محک زد.

در کابین این خودرو هم ویژگی‌های مطلوبی به چشم می‌خورد. ET7 به فناوری‌هایی مانند نمایشگر ۱۲٫۸ اینچی مرکزی AMOLED، خوشه ابزار دیجیتال ۱۰٫۲ اینچی، اتصال ۵G، بلوتوث و Wi-Fi، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و ماساژورهای تعبیه شده روی صندلی‌ها مجهز شده است.

قیمت ET7 برای نسخه‌ای با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی کار می‌کند، از حدود ۶۹۲۰۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت دیگر نسخه‌ها هنوز منتشر نشده است و انتظار می‌رود که مدل‌های دارای ظرفیت باتری بیشتر کمی دیرتر و نزدیک به پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها