کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیمه درمان فردی چه شرایطی دارد؟


کد خبر : ۷۹۵۸۴سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۰۵۶۲۴ بازدید

هیچ یک از ما فردا را ندیده ایم. بیماری کرونا به خوبی نشانمان داد که گاهی اتفاقات غیرمنتظره می توانند به سرعت زندگی مان را دگرگون کنند و تأثیرات قابل توجهی ...

اطلاع رسانی تبلیغاتی / هیچ یک از ما فردا را ندیده ایم. بیماری کرونا به خوبی نشانمان داد که گاهی اتفاقات غیرمنتظره می توانند به سرعت زندگی مان را دگرگون کنند و تأثیرات قابل توجهی بر آینده مان داشته باشند. بیماری همین قدر به ما نزدیک است و راستش را بخواهید اگر بیاید آن قدر به روح و جسم خودمان و اطرافیانمان آسیب می زند که جایی برای دغدغه های دیگر باقی نماند. فکرش را بکنید در کنار تمام این آسیب ها بخواهیم نگران پرداخت هزینه های درمان نیز باشیم! بله! هزینه های (گاهی سرسام آور) درمان! همان مشکلی که برای حل کردنش، ایده بیمه درمان اجرا شد. در این نوشته قصد داریم بیمه درمانی درمانی و نوع خاص بیمه درمان فردی را توضیح بدهیم و شرایط این بیمه را برایتان بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

بیمه درمانی چیست؟

بیمه درمانی یا بیمه درمان روشی است برای جبران هزینه های درمان و به طورکلی، هزینه هایی که به واسطه بیماری به افراد تحمیل می شود. با درخواست شخص، قراردادی بین او و کارگزار شرکت بیمه مربوطه عقد می شود و بیمه شونده لازم است حق بیمه خود را ماهیانه پرداخت کند. بیمه های پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی بیشتر مورداستفاده قرار می گرفتند اما این بیمه ها اغلب هزینه های محدودی از مخارج درمان را تقبل می کردند و یا درصدی از مبالغ صرف شده برای درمان را می پرداختند.

بیمه درمانی چند نوع است؟

بیمه درمانی یا بیمه درمان معمولاً به دو شکل صادر می شود. نوع اول، بیمه درمان گروهی است که طی آن افراد زیرمجموعه یک سازمان، مؤسسه یا شرکت به صورت گروهی بیمه می شوند. در این حالت طرف قرارداد بیمه، شرکت مربوطه است و افراد زیرمجموعه شرکت حداقل باید 100 نفر باشند. البته اخیراً برخی شرکت های بیمه این حداقل را به 50 نفر رسانده اند. بیمه تکمیلی آسماری برای گروه های زیر ۵۰ نفر نیز طرح های خاصی دارد. بیمه درمان اصناف نیز که برای بیمه نمودن یک گروه یا صنف مورداستفاده قرار می گیرد از زیرشاخه های بیمه گروهی است.

بیمه درمان فردی نوع دیگری از انواع بیمه درمانی است که طی آن شخص به طور مستقیم با ارائه مدارک درخواستی شرکت بیمه، خود را بیمه می کند. در ادامه پیش نیازهای این نوع بیمه درمان را بیان می کنیم.

پیش نیازهای فردی برای بیمه درمان کدام اند؟

اگر قصد دارید برای صدور بیمه درمان فردی اقدام کنید شرایط بیمه درمان فردی (بیمه درمانی انفرادی) از این قرارند:

سن

صدور بیمه درمانی فردی برای سنین 18 تا 60 سال محدودیتی ندارد بنابراین از پیش نیازهای بیمه درمانی فردی این است که سن شما در این بازه باشد. البته درصورتی که بالای 60 سال سن دارید می توانید حق بیمه بیشتری به صورت ماهیانه بپردازید و از مزایای بیمه درمان فردی بهره ببرید. اما امکان بیمه فردی برای افراد بالای 70 سال وجود ندارد.

بیماری

یکی از مدارک ضروری و پیش نیازهای اصلی برای ثبت بیمه درمانی فردی، پرسش نامه سلامت است. این پرسش نامه که باید آن را صادقانه تکمیل کنید اطلاعاتی از سابقه بیماری شما می پرسد. درصورتی که به بیماری های خاصی مانند سرطان یا ام اس مبتلا باشید امکان صدور بیمه درمانی برای شما وجود ندارد.

چند نکته مهم درباره بیمه درمانی که باید بدانید

  1. درصورتی که هنگام پرکردن پرسش نامه سلامت، درباره سابقه پزشکی خود صادق نباشید؛ پس از بررسی پرونده پزشکی شما، شرکت بیمه متوجه این مسئله خواهد شد و نه تنها قرارداد بیمه شما فسخ می شود بلکه حق بیمه های ماهانه پرداختی به شما عودت نخواهد شد.

  2. همان طور که در توضیحات بیمه درمانی فردی گفتیم، این نوع بیمه برای افراد بالای 60 سال محدودیت هایی قائل است اما درصورتی که بیمه به صورت گروهی و برای بالای 1000 نفر صادر شود این محدودیت ها نادیده گرفته می شوند.

  3. پس از صدور بیمه درمان گروهی، همسر بیمه گذار نیز از مزایای این بیمه برخوردار خواهد شد. به علاوه فرزندان پسر تا 22 سالگی و پس از آن تا پایان اشتغال به تحصیل، و فرزندان دختر تا 18 سالگی و پس از آن تا زمان ازدواج یا استخدام رسمی تحت پوشش بیمه درمانی خواهند بود.

  4. شرکت بیمه طرف قرارداد معمولاً به مدت 9 تا 12 ماه پس از صدور بیمه نامه، تعهدی در برابر هزینه های درمانی ندارد. به این مدت زمان، دوره انتظار بیمه درمانی گفته می شود. درصورتی که قصد دارید هزینه های پزشکی مربوط به بارداری خود را تحت پوشش بیمه انجام دهید باید از 9 الی 12 ماه پیش از شروع بارداری برای بیمه فردی اقدام کنید.

  5. خدمات بیمه درمان به تناسب شرکت صادرکننده متفاوت است اما اغلب این شرکت ها، هزینه های جراحی، بستری، زایمان، نازایی، هزینه های تشخیصی درمانی مانند آزمایش ها و سونوگرافی و رادیولوژی و هزینه ویزیت را در برمی گیرند.

  6. خدمات بیمه درمانی یا بیمه درمان شامل بیماری های مادرزادی، عوارض جنگ، زلزله و حوادث طبیعی، جنون و بیماری های روانی، خودکشی و جراحی های زیبایی نمی شود.

چگونه بیمه درمانی شویم؟

فرد متقاضی بیمه درمانی باید با مدارک موردنیاز به مراکز بیمه معتبر مراجعه نماید. شرکت ها و سازمان ها نیز می توانند برای بیمه نمودن اعضای خود، با مدارک لازم به مؤسسه های بیمه رجوع کنند. مشاوران بیمه سازمانی تیم شیم با مشاوره های رایگان خود می توانند این خدمت را برای شما انجام دهند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها