کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز از ایران را تمدید کرد


کد خبر : ۷۹۳۵۴سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸:۳۴۹۳۹ بازدید

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عراقی که نام او را فاش نکرده گفته ایالات متحده آمریکا برای سه ماه دیگر معافیت تحریمی این کشور از ...
آمریکا معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز از ایران را تمدید کردآمریکا معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز از ایران را تمدید کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عراقی که نام او را فاش نکرده گفته ایالات متحده آمریکا برای سه ماه دیگر معافیت تحریمی این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تمدید کرده است؛ با این "معافیت" عراق مجاز است به واردات گاز ایران ادامه دهد.

این مقام عراقی همچنین گفته است مجوز معافیت اخیر پس از "مذاکرات طولانی" صادر شده است.

واشنگتن بعد از اعمال تحریم‌های حوزه نفت و انرژی علیه ایران در چند نوبت عراق را بصورت ۹۰ و ۱۲۰ روزه از این تحریم‌ها معاف کرده است. آخرین بار وزارت خارجه آمریکا ۲۰ نوامبر این معافیت را به مدت ۴۵ روز تمدید کرد.

عراق حدود یک سوم نیاز انرژی خود را از طریق ایران تامین می‌کند؛ زیرساختهای فرسوده به دلیل سالها جنگ و نگهداری ضعیف آنها باعث شده عراق نتواند در این زمینه به تنهایی از پس نیازهای خود برآید و تا حد زیادی به واردات انرژی از ایران وابسته است.

آمریکا همزمان با آغاز سیاست "فشار حداکثر" در سال ۲۰۱۸ میلادی حوزه انرژی ایران را مشمول تحریمها کرد اما بطور موقت عراق را از بعضی از این تحریمها معاف کرد.

هدف از این تمدیدهای موقتی این بود که عراق بتواند به مرور زمان با همکاری شرکتهای آمریکایی نیازهای خود را در این زمینه برآورده کند.

تمدید اخیر معافیت‌ها همزمان با ورود جو بایدن به کاخ سفید است که قرار است بیستم ژانویه مراسم تحلیف او به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا برگزار شود.

واردات انرژی عراق از ایران در حالیست که ایران اخیرا برای مدت کوتاهی صادرات گاز به این کشور را به دلیل انباشت بدهی کاهش داده بود که البته بعدا اعلام شد از سرگرفته شده؛ عراق حدود ۶ میلیارد دلار به ایران بابت گاز بدهکار است.

به غیر از بدهی‌ها، تحریم‌های بانکی آمریکا انتقال پول به ایران را سخت کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها