کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد بی‌سابقه پس‌انداز آلمانی‌ها در دوران کرونا


کد خبر : ۷۹۲۷۲یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۳۲۲۹۶۷ بازدید

علیرغم رکود اقتصادی ناشی از فراگیری کرونا ثروت آلمانی‌ها باز هم افزایش یافت و به بیش از 7 هزار میلیارد یورو رسید. بخش قابل توجهی از این ...

علیرغم رکود اقتصادی ناشی از فراگیری کرونا ثروت آلمانی‌ها باز هم افزایش یافت و به بیش از 7 هزار میلیارد یورو رسید. بخش قابل توجهی از این افزایش ثروت مربوط به پس‌انداز مردم این کشور است.

به گزارش بانک مرکزی آلمان، ثروت نقدی شهروندان این کشور در سال پاندمی کرونا با افزایش ۳۹۳ میلیارد یورویی به هفت هزار و یکصد میلیارد یورو رسیده است.

افزایش 9.5 درصدی ثروت مردم این کشور در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل از آن، ناشی از پس‌انداز مردم به دلیل ترس از بیکاری و همچنین کاهش مصرف به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی بوده است.

در گزارش بانک مرکزی آلمان آمده است که مردم در سال ۲۰۲۰ از هر یکصد یورویی که در اختیار داشته‌اند، بین ۱۶ تا ۱۷ یورو را پس‌انداز کرد‌ه‌اند که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

بیشترین‌ میزان پس‌انداز تا کنون در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به میزان ۹/ ۱۲ درصد بوده است. در سال ۲۰۱۹ میزان پس‌انداز ۹/ ۱۰ درصد بود.


بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو پس‌انداز

گرچه بازارهای بورس شوک ناشی از پاندمی کرونا را سریعا پشت سر گذاشتند، اما مثبت شدن این بازارها سهم اندکی در افزایش ثروت در آلمان داشته است.

بانک مرکزی آلمان می‌گوید، مردم نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از  ۱۰۰ میلیارد یورو پس‌انداز کرد‌ه‌اند. به گزارش این بانک، این پول‌ها در حساب‌های پس‌‌انداز و جاری نگهداری شده‌اند و از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده نشده است.

کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی آلمان انتظار دارند که به محض بهبود وضعیت پاندمی کرونا بخش اعظم این پول در طول سال جاری (۲۰۲۱) وارد چرخه مصرف کالا و خدمات، گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها