کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد شکنی زمستانه مصرف برق


کد خبر : ۷۹۲۵۱یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۵۰۱۰۷۶ بازدید

مصرف برق در روز سیزدهم دیماه براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی قرار گرفت نسبت به مدت مشابه پارسال ...

مصرف برق کشور روز گذشته در ساعت ۱۷ و ۳۹ دقیقه از مرز چهل هزار مگاوات گذشت و به ۴۰ هزار و ۳۴۲ مگاوات رسید و به این ترتیب رکورد زمستانی از خود برجای گذارد.

تازه ترین اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که روز گذشته و در ساعت ۱۷ و ۳۹ دقیقه درحالی مصرف برق از مرز چهل هزار مگاوات عبور کرد که روز پیش از آن مصرف به کانال ۳۲ هزار مگاوات کاهش یافته بود.

مصرف برق در روز سیزدهم دیماه براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی قرار گرفت نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۴ هزار و ۶۰۱ مگاوات مصرف شده بود، رکورد پنج هزار و ۷۴۱ مگاواتی از خود برجای گذارد، درحالی که میزان ذخیره نیروگاه ها در این ساعت صفر بوده و میزان تولید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر هم ۴۱ مگاوات گزارش شده است.

میزان مصرف برق روزانه و در ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه روز گذشته نیز در حالی به عدد ۳۷ هزار و ۷۹۵ مگاوات رسید که در روز مشابه آن در سال گذشته میزان مصرف ۳۱ هزار و ۷۴ مگاوات بوده است که باز هم نشان دهنده رشد ۶ هزار و ۷۲۱ مگاواتی بود.

وضعیت مصرف برق بخش صنایع نیز براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی از رشد در این بخش است به گونه ای که در ساعت ۱۷ و ۳۹ دقیقه به رقم پنج هزار و دو مگاوات رسید و این درحالی است که در ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه میزان مصرف در این بخش چهار هزار و ۷۹۲ مگاوات بوده است.

روند افزایشی مصرف برق روز گذشته در حالی اتفاق افتاده که  جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور درحال برگزاری بود و در آن مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: بازرسی از اداره‌ها با هدف رعایت بیشتر مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفت.

"محمد حسن متولی زاده" دراین جلسه افزود: بازرسی دستگاه های دولتی  باهدف کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در دستور کار قراردارد.

همچنین معاون برق و انرژی وزیر نیرو در این جلسه گفت: تلاش می شود با اعمال مدیریت مصرف بتوان تا ۱۰ میلیون متر مکعب درمصرف انرژی کاهش داده شود./ ایرنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها