کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر کس دولت را تضعیف کند در خدمت امریکاست


کد خبر : ۷۹۱۹۷شنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶:۵۰۴۰۵ بازدید

روزپنجشنبه هفته گذشته به روال هفته‌های گذشته و در سی‌و‌چهارمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، بهره‌برداری رسمی از ...

روزپنجشنبه هفته گذشته به روال هفته‌های گذشته و در سی‌و‌چهارمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، بهره‌برداری رسمی از ۲۵ پروژه وزارت نیرو در حوزه احداث سد و نیروگاه با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد. حسن روحانی این ۲۵ پروژه را در قالب ۱۴ طرح بزرگ صنعت آب و برق در چهار استان از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح کرد.

رئیس‌جمهوری دراین مراسم، احیای دریاچه ارومیه را از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید برشمرد و با اشاره به طرح انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه با ظرفیت مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون و ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب تأکید کرد: کشاورزی، سلامتی‌ و زندگی‌ حدود 15 میلیون نفر در غرب کشور مرهون دریاچه ارومیه به‌عنوان نگین سبز منطقه است و امروز کار بزرگی در مسیر احیای آن انجام گرفت. رئیس‌جمهوری با برشمردن دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سدسازی اظهارداشت: شمار سدهای کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، 144 سد بود که این رقم در پایان دولت دوازدهم به 201 سد خواهد رسید و روز پنجشنبه چهل و هشتمین سد از مجموع 57 سدی که تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افتتاح شد. روحانی با ابراز رضایت از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای موفق پروژه‌های آب و برق اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید تعداد تصفیه‌خانه‌های آب احداث شده به 56، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به 101 و تعداد سدهای احداث شده به 57 سد خواهد رسید و مهم‌ترین طرح اجرا شده در این دولت نیز احیای دریاچه ارومیه است که زندگی و اشتغال حدود 15 میلیون نفر در غرب کشور وابسته به حیات آن است. رئیس‌جمهوری گفت: در حوزه ایجاد شبکه‌های آبیاری، طی هشت سال گذشته 333 هزار هکتار شبکه آبیاری ایجاد شده است. در این دولت 56 تصفیه‌خانه شهری و 101 تصفیه‌خانه فاضلاب به‌ ثمر می‌نشیند که این اقدامات زیربنایی برای توسعه صنعت، کشاورزی و خودکفایی و امنیت مردم نقش مهمی دارد.
تضعیف دولت یعنی حمایت از امریکا
روحانی در ادامه ضمن قدردانی از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و جوانان و مهندسان کشور اظهار داشت: ما امروز در برابر خودمان دو عرصه مهم داریم؛ نخستین عرصه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است، جنگی که از سال 97 بر ما تحمیل کردند. رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه برای افزایش مقاومت، باید همدیگر و دولت را تقویت کنیم، افزود: هر کس دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد امریکا هستم، از آن دروغ‌های شاخدار گفته است، اگر کسی ضد امریکاست باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و به تعبیری رئیس‌جمهوری فرمانده این جنگ است، دولت را تقویت کند. وی اظهارداشت: ما در میدان جنگ در حال جنگ با امریکا هستیم و اگر کسی آمد و این دولت را تضعیف کرد، او چه بخواهد چه نخواهد حامی و طرفدار امریکاست و هر کس در این شرایط بخواهد به روند توسعه کشور، بخش خصوصی، بازرگانان، واردکنندگان، صادرکنندگان و همه تلاشگران در صنعت و خدمات ضربه بزند، او از امریکا حمایت کرده است.  روحانی تأکید کرد: امروز روزی است که باید برای توسعه کشور همه همدیگر را یاری کنیم و امروز روز وحدت است، هر کس وحدت و اتحاد را بشکند و فاصله و اختلاف درست کند، طرفدار امریکاست. رئیس‌جمهوری اظهار داشت: امروز همه باید با وحدت، اتحاد، یکپارچگی، ایثار، فداکاری، با حضور در صحنه اقتصادی و حمایت از دولت در این جنگ پیروز شویم.
کادر درمان را در مقابله با کرونا یاری دهید
وی در ادامه به موضوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کادر درمان کشور در خط مقدم مبارزه با این ویروس خطرناک هستند و همه مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آنها را در این مبارزه یاری دهند.
روحانی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر توانستیم کشور را از آن شرایط بحران خارج و به یک شرایط نسبتاً قابل قبول برسانیم، افزود: البته هنوز باید کار کنیم، باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرا کنیم و باید تجمع‌ها را کنار بگذاریم. الان موقع تجمع خانوادگی، رفاقتی، دوستی، ملی و دینی نیست، اکنون زمان رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی برای عبور از مشکل کروناست.
 راه شهید سلیمانی ادامه دارد
رئیس‌جمهوری همچنین درسخنان مبسوطی درباره سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: روزپنجشنبه روز پایان سال میلادی 2020 بود، سالی که با سختی‌هایی توأم بود و پایان یافت و روزجمعه سال جدید میلادی آغاز شد و همچنین ایام سالگرد شهادت سردار بزرگ ما سردار سلیمانی عزیز است که نام، یاد و خاطرات او و همچنین مکتب او که همان مکتب امام و رهبر معظم انقلاب بود. آن راه و مکتب ان‌شاءالله همیشه ادامه پیدا می‌کند. وی با اشاره به اینکه دشمن از این ترور وحشیانه و کارغلط و نادرستی که انجام داد، ضرر کرد، تأکید کرد: دشمن مطمئن باشد که مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند و همه مردم فهمیده‌اند تا روزی که امریکایی‌ها در این منطقه هستند این منطقه روی خوشِ کامل مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه ان‌شاءالله پای این جنایتکاران وهمچنین متجاوزان را قطع خواهند کرد. روحانی ادامه داد: شهید سلیمانی و همچنین یارش ابومهدی المهندس برای ما وجودهای ارزنده‌ای بودند. شهید سلیمانی دراجرای آنچه وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود می‌دانست، تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است. این عدم تردید و تصمیم قاطع یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خود عنایت می‌کند. وی با تأکید براعتماد به نفسی که سردار سلیمانی داشت، افزود: در37 تا 40 سالی که در مقاطع مختلف با هم بودیم هزارها ساعت حرف زدیم، بحث کردیم واقعاً اعتماد به نفس داشت، طرح‌هایی بسیار مهم و خطرناک بود ولی کاملاً اعتماد به نفس داشت، واقعاً پا به رکاب بود و ندیدم از زین پایین بیاید. از سال‌های اولیه دهه شصت که او را در جبهه‌های جنگ دیدم، همیشه روی رکاب بود، تاخت و همیشه پیروز صحنه و میدان بود، موفقیت‌های بسیار بزرگ و گاه باورکردنی، به‌دست آورد. خیلی وقت‌ها او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم، روزه داشت، انسان مخلصی بود و از دل می‌گفت، با همه وجودش تلاش می‌کرد و این اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه جا می‌رساند و اگر اخلاص نباشد هیچ چیز نیست واقعاً همه چیز بی‌ارزش است.
رئیس جمهوری اظهارکرد: سلیمانی به همه منطقه و مسلمان‌ها در مقاطع مختلف عزت هدیه کرد و در بسیاری از مقاطع ذلت را به رخ دشمنان این سرزمین و این منطقه کشید. با دستان پربرکت خود برای مسلمان‌ها عزت آفرید و برای مشرکین و دشمنان ذلت خلق کرد. نمی‌خواهم شهید سلیمانی را با مولایمان امیرالمؤمنین مقایسه کنم، آن جمله‌ای که پیغمبر درباره امیرالمؤمنین بعد از جنگ خندق فرمود، آن جنگ خندقی که حضرت با هماوردی با عمروبن‌ عبدود ورود پیدا کرد و آن پیروزی بزرگ را آفرید. پیغمبر جمله عجیبی نسبت به او فرمود که ما کانَ بَیتٌ مِن بیوُتٍ‌المُسلِمین اِلا وَ قَد وَقَعَ فیهِ عِزٌّ بِضَربَتِک، گفت: علی ضربه‌ای که تو امروز زدی هیچ خانه‌ای در دنیای اسلام نبود مگر اینکه با این ضربت عزت را وارد آن خانه‌ها کردی. این خیلی مهم است که انسان بتواند راه امیرالمؤمنین را طی کند. کاری کند که همه مردم احساس غرور کنند. این البته تنها در میدان جنگ نیست. ممکن است در آب و برق هم کاری کنیم همه احساس غرور کنند، ممکن است در انرژی هم کاری کنیم همه احساس غرور کنند، ممکن است در توسعه کشور کاری کنیم همه احساس غرور کنند، ممکن است در صحنه‌های مذاکره با دنیا کاری کنیم همه احساس غرور کنند. این مهم است که کاری کنیم که برای یک ملت یا گاهی برای یک امت غرورآفرین باشد.

نیم نگاه
جزئیات ۲۵ پروژه صنعت آب و برق افتتاح شده

25 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دوهزار و 761 میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران افتتاح شد. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۸۲ نفر به طور مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
از 25 پروژه افتتاح شده، چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، هشت پروژه در اصفهان و 10 پروژه در استان مازندران است. «سد کانی‌سیب» با 220 میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار 500 میلیارد تومان پروژه‌ آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی است که به‌عنوان طرح عظیم زیست محیطی با قابلیت انتقال سالانه 550 میلیون مترمکعب آب از محل این سد به منظور احیای دریاچه ارومیه بوده و با هدف کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال‌زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه به بهره‌برداری رسید. پروژه سد کرم‌آباد با هدف تأمین آب مورد نیاز 19 هزار و 250 هکتار از اراضی منطقه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماکو و ارتقای راندمان آبیاری و افزایش تولید و پروژه احداث و آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره‌برداری و آب‌اندازی از هشت هزار و 400 هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح‌های آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی است. پروژه‌‌های برقی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی نیز شامل برق‌رسانی به 8 روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو است که 95 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد. بر این اساس، در استان اردبیل نیز سه پروژه تأمین برق درشهر نمین، بیله‌سوار و پنج روستای این استان با هدف کمک به تأمین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن 47 خانوار روز پنجشنبه با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. چهار پروژه تأمین برق نیز در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید. پروژه‌‌های برقی افتتاح شده استان مازندران شامل پنج نیروگاه مقیاس کوچک جمعاً به ظرفیت ۶۸ مگاوات در چمستان، بابلسر، بابل و بهشهر و چهار پروژه پست، خط انتقال و شبکه فوق توزیع با هدف کمک به تأمین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات است که صبح روز پنجشنبه با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. طرح آبرسانی به 57 روستا، دیگر پروژه آماده افتتاح استان مازندران است که با افتتاح آن و با اجرای 86 کیلومتر خط انتقال و 129 لیتر بر ثانیه ظرفیت تأمین آب، 32 هزار و 660 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها