کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نسل جدید تویوتا لندکروزر با تغییرات ساختاری تولید می‌شود


کد خبر : ۷۹۱۷۳پنجشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸:۱۳۱۶۱۶۸ بازدید

نسل جدید خودروی قدرتمند آفرود تویوتا لندکروزر از مدل 2022 با تغییرات گسترده‌ی ساختاری برای در اختیار گرفتن دوباره‌ی بازار عرضه می‌شود.
نسل جدید تویوتا لندکروزر با تغییرات ساختاری تولید می‌شودنسل جدید تویوتا لندکروزر با تغییرات ساختاری تولید می‌شود

نسل جدید خودروی قدرتمند آفرود تویوتا لندکروزر از مدل 2022 با تغییرات گسترده‌ی ساختاری برای در اختیار گرفتن دوباره‌ی بازار عرضه می‌شود.

این خودروساز ژاپنی قصد دارد پس از مدل سال ۲۰۲۱ تغییرات گسترده‌ای در این خودروی شناخته‌شده‌ی خود ایجاد کند و این کار را در حالی انجام می‌دهد که با وجود کاهش فروش در سال‌های گذشته، لندکروزر یکی از خودروهای بزرگ ورزشی محبوب است و از سویی نسل‌هایی مانند FJ60 و FJ80 هم بسیار قدیمی شده‌اند.

فروش این شاسی‌بلند قدیمی طی چند سال گذشته به هزاران دستگاه در سال کاهش یافته است و علت آن را باید در رشد خودروهای کراس‌اوور جدید با مصرف سوخت و قیمت پایین‌تر دانست. با وجود به‌روزرسانی نمای بیرونی و درونی، نسل فعلی لندکروزر در حقیقت برای مدل سال ۲۰۰۸ عرضه شد که این موضوع آن را در شمار قدیمی‌ترین وسایل نقلیه عرضه شده در بازار قرار می‌دهد و در عملکرد بیراه‌نوردی هم که تأکید این خودرو است، اندکی کم می‌آورد. مصرف سوخت ترکیبی ۱۶٫۸ لیتری آن در ۱۰۰ کیلومتر به فروش آن کمکی نمی‌کند.

حضور رقیبانی مانند کیا تلوراید (Kia Telluride) و هیوندای پالیسید (Hyundai Palisade) ممکن است حتی حضور لندکروز در آمریکا را بیشتر هم کاهش دهد. این خودرو در طول ۴۰ سال گذشته به‌عنوان یک کالای لوکس هم شناخته می‌شود و تا حدی از رقابت با دیگر خودروها با اندازه‌ی مشابه بازمی‌ماند.

با وجود ناکامی‌های سال‌های اخیر، نام لندکروزر همچنان در تولید ادامه خواهد داشت. طبق شنیده‌ها تویوتا در حال کار بر روی نسل بعدی این خودرو است که انتظار می‌رود سال آینده با نام لندکروزر سری ۳۰۰ ارائه شود. خودروی جدید بر موتورهای شش سیلندر بنزینی و حتی یک موتور دیزل شش سیلندر ۳٫۳ لیتری تکیه می‌کند و از موتور V8 خبری نیست. انتظار می‌رود که یکی از این موتورهای V6 به صورت ۳٫۵ لیتری دوقلوی توربوشارژ عرضه شود و همچنین مدل دیگری با پیشرانه‌ی هیبریدی هم دردسترس باشد.

تویوتا امیدوار است که با این مدل‌ها که از موتورهای کوچکتری استفاده می‌کند و مصرف سوخت پایین‌تری دارند، فروش خود را افزایش دهد و در این میان با توجه به استفاده‌ی بیشتر از گازوئیل در کشورهایی که از لندکروزر استقبال می‌کنند، مدل دیزلی همچنان بخش عمده‌ی فروش را تشکیل خواهد داد. بنابراین کوچک‌سازی موتور هرچند بسیار دیر اما در نسل بعدی تویوتا لندکروزر انجام می‌شود و همچنین انتظار می‌رود که این موتور کمی سبک‌تر هم باشد.

اگرچه به احتمال زیاد ابعاد کلی خودروی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ مشابه مدل تولیدی فعلی باقی خواهد ماند، زیرا تویوتا خودروهای شاسی‌بلند کوچکتری از آن هم دارد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به پرادو (Prado) و فورچیونر (Fortuner) اشاره کرد که هنوز کوچک‌تر است اما از چند سال دیگر به دلیل به‌روزرسانی تغییر خواهد کرد. بنابراین در اندازه و توانایی‌های بیراهه‌نوردی  نسل بعدی لندکروزر از توانایی‌های فعلی خود دور نمی‌شود. انتظار می‌رود که این مدل برای سال ۲۰۲۲ در نقاط گوناگون جهان عرضه شود اما با یک تا دو سال تأخیر به آمریکا برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها