کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان شاسی بلند افسانه ای تویوتا؟


کد خبر : ۷۸۹۶۴شنبه، ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵:۰۴۲۸۸۷ بازدید

لندکروزر تویوتا از سال 2021 دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی شود. اما تویوتا می گوید ممکن است ورژن بهتری از آن دوباره ...
پایان شاسی بلند افسانه ای تویوتا؟پایان شاسی بلند افسانه ای تویوتا؟

لندکروزر تویوتا از سال 2021 دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی شود. اما تویوتا می گوید ممکن است ورژن بهتری از آن دوباره بازگردد.

بیش از 60 سال است که تویوتا لندکروزر را به دنیا معرفی کرده؛ فقط از سال 2007 تا به حال 200 سری از آن عرضه شده است. لندکروزر سری 200 هم تا به حال دوبار تغییر چهره داده، اما بعید است تغییر چهره سوم را به خود ببیند.

با این که قیمت آن خیلی بالا است و سن آن هم خیلی بالا رفته این شاسی بلند با «بدنه روی فریم» body-on-frame که به شیوه ای قدیمی به حساب می آید هنوز مشتریان خاص خود را دارد. اما گزارش های جدید مجله کار اند درایور نشان می دهد که سال 2021 آخرین سال تولید و عرضه ی لندکروزر در آمریکا است.

در طی 60 سال گذشته، لندکروزر شهرت افسانه ای پیدا کرده و استخوان بندی محکم آن، باعث دوام، جلب اعتماد و توانایی عبور از دشوارترین مسیرها را داده است. قابلیت های آن در دشت و دمن و مسیر های صعب العبور در طی این دوران بهبود چشمگیری پیدا کرده است در سایر بخش های دنیا وانت لندکروزر هوادارن زیادی بین کشاورزان و شبه نظامیان و آزادی خواهان دارد.

در بازار خودروهای نو، خودروهای بلندقامت که نیروی موتور را به هر چهار چرخ اعمال می کنند، با تقاضای فزاینده ای رو به رو است. حالا که جیپ رانگلر و فورد برانکو با چهره های کاملا نو و امروزی وارد بازار شده اند، وقت آن رسیده است که تویوتا هم دکمه ریست را بزند و طرحی نو از این خودرو را ارائه نماید. اف جی کروزر تویوتا هم از سال 2014 به بعد در بازار آمریکا عرضه نشد.

جالب آن که بعد از توقف تولید و فروش اف جی کروزر، وضعیت این خودرو به سمتی پیش رفت که عده ای آن را در کلکسیون های خود نگهداری می کنند. به احتمال زیاد تویوتا همان راهبردی که برای اف جی کروزر در نظر گرفته در مورد لندکروزر تکرار نخواهد کرد. شایعات هم حاکی از آن است که تویوتا در حال طراحی جدید لندکروزر برای بازار آمریکای شمالی است که هم لاکچری تر است هم وارد سگمنت خودروهای گرانتر خواهد شد. همین حالا هم قیمت آن بسیار بالا است و برای خرید آن باید 86,880 دلار پرداخت که به آن 1,365 دلار هزینه حمل تا مقصد هم اضافه می شود.

در حال حاضر معلوم نیست که تولید و فروش سری 200 لندکروزر در سایر بخش های دنیا چه وضعیتی پیدا می کند. باید صبر کرد تا تعطیلات کریسمس و سال نو سپری شود تا خبرهای جدید در مورد آن منتشر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها