کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قم کمترین و تهران بیشترین بودجه استانی در سال 1400


کد خبر : ۷۸۳۳۵دوشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲:۲۳۳۰۶۴ بازدید

در لایحه بودجه سال 1400 که هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، پیوستی برای شرح بودجه به تفکیک استان‌های کل کشور ...
قم کمترین و تهران بیشترین بودجه استانی در سال 1400قم کمترین و تهران بیشترین بودجه استانی در سال 1400

در لایحه بودجه سال 1400 که هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، پیوستی برای شرح بودجه به تفکیک استان‌های کل کشور ارائه شده است.

بر این اساس، مجموع بودجه کل استان‌های کشور 353 هزار و 621 میلیارد تومان است که 289 هزار و 602 میلیارد تومان بودجه جاری و 64 هزار و 18 میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

کمترین بودجه استانی متعلق به استان قم با 4 هزار و 662 میلیارد تومان و بیشترین بودجه متعلق به استان تهران با 44 هزار و 481 میلیارد تومان برای استان تهران است.

مدتی پیش برخی کانال‌های خبری مدعی شدند در لایحه بودجه سال 1400، بودجه 2 هزار و 916 میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما معادل بودجه 10 استان کشور است اما جدول منابع و مصارف استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد کمترین بودجه استانی که متعلق به استان قم است، 56 درصد بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده برای صدا و سیما در سال آینده است.

به گزارش فارس، بودجه تزریق شده به استان ها محدود به رقم درج شده به عنوان بودجه‌های استانی در طول یک سال نیست. چرا که بسیاری از طرح‌های عمرانی که در سراسر کشور پراکنده است، در چارچوب بودجه‌های ملی طبقه‌بندی شده و تخصیص اعتبار به آنها انجام می‌شود و این اعتبار در استان‌های مختلف مصرف می‌شود. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها