کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آشنایی با کرکره برقی و درب اتوماتیک


کد خبر : ۷۷۹۳۱سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶:۳۴۱۲۴۸ بازدید

در شاخه سیستم های حفاظتی در سالهای گذشته بخش درب های اتوماتیک گسترش چشم گیری داشته است. از درب های پارکینگی معمولی گرفته تا ...
آشنایی با کرکره برقی و درب اتوماتیکآشنایی با کرکره برقی و درب اتوماتیک

در شاخه سیستم های حفاظتی در سالهای گذشته بخش درب های اتوماتیک گسترش چشم گیری داشته است. از درب های پارکینگی معمولی گرفته تا ورودی سالنها و انواع مکانیزم های اتوماتیک. از جمله این مکانیزم ها میتوان به درب های رول آپ یا کرکره برقی و یا کرکره اتوماتیک اشاره کرد.

در ابتدا کرکره های اتوماتیک یک شکل ساده متشکل از موتور و پروفیل آلومینیوم داشته اما پس از گذشته یک دهه این کرکره ها از نظر جنس و کیفیت و حتی نوع موتور ها نیز متفاوت شده اند.

کرکره های برقی در دو نوع پروفیل  ونوع موتور بیشتر طبقه بندی میشوند و سایر موارد در معرفی آن نقشی ندارد.

انواع پروفیل کرکره:

نوع پروفیل کرکره از جنس آلومینیوم خود به انواع 8 و 10 سانت ، تک پل ، دو پل و سه پل ، آلومینیوم ، آلومینیوم فوم دار ،  تیغه گالوانیزه ، و تیغه پلی کربنات تقسیم بندی می شود.

تیغه ها بر اساس جنس وکیفیت آلومینیوم قیمت های متفاوتی دارند. مثلا یک تیغه آلومینیوم دو پل 80 سانت بر اساس جنس آلومینیوم ، وزن آلومینیوم قیمت های متفاوتی دارد.

موتور های کرکره اتوماتیک:

در ابتدا از موتور های MC جهت بالا بردن کرکره استفاده میشد. از این نوع موتور برای کرکره های قدیمی شفت و فنر هم استفاده میشد.

پس از موتور های MC موتر های تیوبلار وارد بازار شد که داخل شفت کرکره قرار میگرفت و کرکره را به حرکت در می آورد. و برای کرکره های سنگین تر از موتور های ساید استفاده میشود.

کاربد هر یک از این تیغه ها در جایگاه خود بسیار اهمیت دارد. بطور مثال برای فرش فروشی ها که اکثرا نیاز است داخل فروشگاه دیده شود در سالهای گذشته از تیغه های قدیمی استفاده میشد که پس از مدتی از تیغه های آلومینیوم که چند ردیف تیغه پانچ ( تیغه ای که داخل آن سوراخ هایی دارد ) استفاده میشد. 

امروزه بجای تیغه های پانچ از تیغه های شفاف (پلی کربنات ) استفاده میشود. 

این تیغه ها کاملا شفاف بوده و در مقابل ضربه و حرارت بسیار مقاوم هستند.

متعلقات جانبی:

کرکره های اتوماتیک از پروفیل آلومینیوم جهت درب ورودی ، پروفیل آهن جهت شاسی کشی ، موتور ، صفحه پلیت ، اندکب و یاتاقان ، مرکز کنترل کرکره و دو عدد ریموت کنترل تشکیل شده است.

کرکره های برقی را می توان به انواع سیستم های کنترل تردد نیز متصل نمود. برای مثال از انواع مدار های کنترل که دارای قابلیت سیم کارت خور هستند می توان استفاده کرد و زمانی که ریموت درب فراموش شده توسط ارسال پیام کوتاه و یا تماس تلفنی درب را باز کرد.

از انواع دیگر سیستم های کنترل تردد می توان به انواع تگ ها اشاره کرد که به صورت کارت ، دستبند ، جا کلیدی می باشند. شما حتی می توانید این تگ ها را به ماشین خود نیز متصل کنید.

از نوع دیگر این سیستم ها سیستم باز کردن درب با نور بالای خودرو می باشد که پس از رسیدن به محل با یک بار نور بالا درب اتومات باز می شود.

کرکره های برقی پس از باز شدن درب یا به صورت اتوماتیک بسته می شوند و یا حتما باید ریموت درب فشار داده شود که هر دو مورد به درخواست مشتری امکان پذیر است.

بر روی ریموت درب می شود به صورت 4کانال و یا تک کانال نیز استفاده کرد. در حالت تک کانال فقط با یک دکمه ریموت کرکره باز ، متوقف ، بسته می شود اما در حالت 4 کانال هر یک از این حالت ها با یکی از دکمه های ریموت امکان پذیر است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها