کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار - 2 آذر 99


کد خبر : ۷۷۸۵۷یکشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۱۷۳۳۲۴۷ بازدید

از آنجايي‌که بازارهاي ايران اعم از سکه، مسکن، بورس و ... وابستگي بسيار زيادي به نوسانات بازار ارز دارند، طي مدت اخير پس از اعلام برد جو بايدن از ...
قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار - 2 آذر 99قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار - 2 آذر 99

از آنجايي‌که بازارهاي ايران اعم از سکه، مسکن، بورس و ... وابستگي بسيار زيادي به نوسانات بازار ارز دارند، طي مدت اخير پس از اعلام برد جو بايدن از حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريکا، روند نزولي در پيش گرفتند و در اين ميان بازار خودرو نيز از اين قاعده مستثني نيست و مشاهدات ميداني نيز حکايت از ريزش قيمت‌ها در اين بازار دارد.

گفتني است، فعالان اين صنعت ضمن اذعان به اين مطلب که ميان قيمت خودرو و نرخ ارز ارتباط نزديکي وجود دارد، مي‌گويند که با کاهش نرخ ارز، قيمت خودرو نيز استارت کاهش را زد و در هفته‌هاي گذشته قيمت انواع خودروها بين 20 تا 27 درصد با کاهش همراه شد. پيش از اين نيز، کارشناسان عنوان کرده بودند که در صورت ادامه روند کاهشي بازار ارز، قيمت‌ها در بازار خودرو بيشتر کاهش مي‌يابند و قيمت پرايد که تا 130 ميليون تومان نيز پيش رفته و موجب اعتراض بسياري در فضاي مجازي، مجلس و ... شده بود، به زير 100 ميليون تومان مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش، در ماه‌هاي گذشته به دليل افزايش بي‌اعتمادي در بورس، عده‌اي سرمايه خود را به بازارهايي همچون مسکن و خودرو هدايت کردند که در حال حاضر گفته مي‌شود اين عده در بازار خودرو فروشنده هستند اما در بازار مشتري ديده نمي‌شود. به عبارتي، تعداد فروشندگان زياد شده است اما مشتريان به اميد کاهش بيشتر قيمت‌ها دست نگه داشته و خريدي انجام نمي‌شود.

بدلیل تعطیلی نمایشگا‌های خودرو، معاملات خارج از شبکه نمایشگاه انجام میشود.

در حال حاضر خودروی پارس بنزینی با قیمت 210 میلیون، دنا پلاس 310 میلیون، پارس ال ایکس 246 میلیون، پژو 405 دوگانه سوز 185 میلیون، پژو 405 بنزینی و سمند ال ایکس 180 میلیون، پژو 206 تیپ 2 حدود 192 میلیون و 405 SLX حدود 190 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها