کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروازهای عبوری از آسمان ایران نزدیک به 72 درصد کاهش یافت


کد خبر : ۷۷۷۲۵چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸:۳۹۱۳۵۳ بازدید

بر اساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، در 7 ماهه اول امسال در مجموع 52.119 پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد؛ این در ...
پروازهای عبوری از آسمان ایران نزدیک به 72 درصد کاهش یافتپروازهای عبوری از آسمان ایران نزدیک به 72 درصد کاهش یافت

بر اساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، در 7 ماهه اول امسال در مجموع 52.119 پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد؛ این در حالی بود در مدت مشابه سال ۹۸ این تعداد به ۱۸۴ هزار و ۹۵۸ می‌رسید که حکایت از کاهش 71.8 درصدی پروازهای عبوری در این مدت دارد.

بر این اساس پروازهای عبوری از آسمان ایران در مهر ماه امسال در مقایسه با مهر ماه سال پیش (۱۳۹۸) نزدیک به ۵۲ درصد کاهش داشته است.

مهر ماه سال پیش ۲۴ هزار و ۶۵ هواپیمای متعلق به شرکتهای خارجی از آسمان ایران به مقاصد مختلف عبور کرده بودند.

این آمار در حالی ارائه شده که در مقیاس ماهانه در ماههای منتهی به مهر ماه و تا قبل از شیوع موج دوم کرونا در جهان بر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران افزوده شده بود.

تعداد این پروازها در مهر ماه امسال نسبت به شهریور ماه 6.5 درصد رشد داشته است.

با شیوع کووید-۱۹ و بسته شدن بسیاری از مرزها از اواخر اسفند ماه پروازهای عبوری از ایران، مانند سایر نقاط جهان، به شدت کاهش یافت.

درآمد ارزی برای عبور پروازهای خارجی از آسمان ایران بر اساس وزن هواپیما و مسافت عبوری در محدوده آسمان این کشور محاسبه می‌شود؛ این هزینه برای هر یک تن وزن هواپیما، ۴ هزارم دلار در هر کیلومتر است.

طی سالهای اخیر در مواردی هم ترافیک هوایی ایران شاهد افزایش بوده؛ به عنوان مثال در دورانی که روابط قطر و با عربستان تیره شد خطوط هواپیمایی این کشور از استفاده از آسمان عربستان منع شدند؛ این جایگزینی مسیر به افزایش ترافیک هوایی ایران منجر شد.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، میزان درآمد سالانه ایران را از محل پروازهای عبوری حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال اعلام کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها