کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همتی: نرخ سود بین بانکی حداکثر 20 درصد تعیین می‌شود


کد خبر : ۷۷۶۹۴سه شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹:۰۰۳۸۹۹ بازدید

رییس کل بانک مرکزی با اعلام موافقت با افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت تا مبلغ 30 هزار میلیارد تومان، گفت: بانک‌ها نیز توافق کرده‌اند با ...
همتی: نرخ سود بین بانکی حداکثر 20 درصد تعیین می‌شودهمتی: نرخ سود بین بانکی حداکثر 20 درصد تعیین می‌شود

رییس کل بانک مرکزی با اعلام موافقت با افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت تا مبلغ 30 هزار میلیارد تومان، گفت: بانک‌ها نیز توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی از بانک‎های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.

«عبدالناصر همتی» امروز (سه‌شنبه) در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار، مواردی را به عنوان نظر بانک مرکزی در جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام و تاکید کردم.

وی افزوده است: وجود و گسترش فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است، ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در اینگونه صندوق‌ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق هایی که بانک ها مدیریت صندوق را برعهده دارند، افزایش سقف صندوق های با درآمد ثابت را تا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بلامانع می داند.

همتی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تاسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسط بانک ها را بلامانع می داند.

رییس بانک مرکزی افزود: برای شرکت‌های تامین سرمایه متعلق به بانک‌ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانک ها نیز توافق کرده اند با توجه به شرایط برخی از بانک های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.

همتی با بیان اینکه عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ وجه مجاز نیست، اضافه کرد: بانک ها ملزم به رعایت نرخ های مصوب سود سپرده ها شده اند، بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانک ها را از روز شنبه شروع به رصد کرده اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.

به گزارش ایران جیب، همتی پیش از این در شهریورماه هم در یادداشتی آورده بود، بانک مرکزی، توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی را در چارچوب اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می داند و از آن حمایت می کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را دراین ارتباط پی میگیرد.

بازار بین بانکی یکی از ارکان بازار پول محسوب می‌شود که در آن بانک‌ها و موسسات اعتباری جهت تامین مالی کوتاه‌مدت و ایجاد تعادل در وضعیت نقدینگی خود، با یکدیگر معامله می‌کنند. به عبارت دیگر این بازار برای استقراض و سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت در بین بانک‌هاست و بانک‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود به این بازار مراجعه کرده و نرخ سودی در این بازار تعیین می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها