کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استفاده از پنبه در تولید تن ماهی تکذیب شد


کد خبر : ۷۷۴۳۴سه شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹:۰۴۵۸۵۲ بازدید

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران استفاده از پنبه در تولید تن ماهی توسط برخی کارخانجات تولیدی را به شدت تکذیب کرد و ...
استفاده از پنبه در تولید تن ماهی تکذیب شداستفاده از پنبه در تولید تن ماهی تکذیب شد

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران استفاده از پنبه در تولید تن ماهی توسط برخی کارخانجات تولیدی را به شدت تکذیب کرد و گفت: تولید تن ماهی در کشور با نظارت دقیق دستگاه های ناظر انجام می شود.

سید محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفتگو با مهر در واکنش به فیلم کوتاهی که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و فردی با شستن تکه‌های تن ماهی با آب، ادعا می‌کند که در تولید تن ماهی از پنبه استفاده شده و تقلب شده است، اظهار داشت: بنده هم این کلیپ را دیده‌ام و این مساله را قویاً تکذیب می‌کنم. متأسفانه مشخص نیست چه کسی این کلیپ را منتشر کرده و به اعتقاد ما اهداف این افراد آسیب زدن به صنعت تن ماهی کشور است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، کمیته فنی آبزیان سندیکای صنایع کنسرو نامه‌ای را خطاب به وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه آماده کرده که به زودی آن را ارسال می‌کنیم و ما در این نامه از مسئولان درخواست کرده‌ایم مساله را به جد پیگیری کنند.

میررضوی افزود: در تولید برخی از تن ماهی‌ها، از مارلین ماهی (بادبان ماهی) استفاده می‌شود و این نکته روی قوطی تن ماهی نیز عنوان شده است و در کلیپی که منتشر شده نیز از همین نوع ماهی برای تولید تن استفاده شده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: ۸۰ درصد گوشت ماهی پروتئین بوده و باقی آن، پروتئین‌های میوفیبر است؛ مارلین ماهی نیز یک ماهی بسیار مغذی است و مشکلی برای مصرف کننده ندارد اما ضخامت بیشتری نسبت به سایر ماهیان تن دارد به همین جهت قیمت پایین‌تری هم دارد. آنچه در کلیپ مذکور به عنوان پنبه معرفی می‌شود، در واقع بخشی از بافت گوشت مارلین ماهی است و اینگونه نیست که تولیدکننده با هدف تقلب، به جای گوشت ماهی، پنبه را به ترکیب تن ماهی اضافه کرده باشد.

میررضوی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فرد انتشار دهنده این فیلم در فضای مجازی قصد سوءاستفاده دارد. شاید هم از سر بی اطلاعی، دچار سوءبرداشت شده است.

وی تصریح کرد: تن ماهی به عنوان یک غذای سالم در جهان شناخته می‌شود و در ایران نیز چون ماهی‌های تنی که کنسرو می‌شود فرایند حرارت را طی می‌کنند، نیازی به مواد افزودنی ندارند و بنابراین از هیچ‌گونه مواد نگهدارنده در تولید این محصول استفاده نمی‌شود.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد بر تولید تن در کشور نظارت دقیق دارند، گفت: به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهم که تن ماهی تولید شده در کشور کاملاً سالم و بهداشتی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها