کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موافقت با یک‌فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده


کد خبر : ۷۷۰۶۱سه شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸:۱۶۲۰۷۵ بازدید

بهارستان‌نشينان روز گذشته علاوه بر بررسي وضعيت بورس که با حواشي نيز همراه بود، در جريان جلسه علني خود تقاضاي دولت براي بررسي دو ...
موافقت با یک‌فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش‌افزودهموافقت با یک‌فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده

بهارستان‌نشينان روز گذشته علاوه بر بررسي وضعيت بورس که با حواشي نيز همراه بود، در جريان جلسه علني خود تقاضاي دولت براي بررسي دو فوريتي لايحه تمديد قانون آزمايشي ماليات بر ارزش افزوده را نيز بررسي کردند که در نهايت با بررسي لايحه تمديد قانون آزمايشي ماليات بر ارزش افزوده به صورت يک‌فوريت موافقت شد.

در توضيح علت درخواست دوفوريت براي رسيدگي به لايحه تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده تا پايان سال 1400، گفته مي‌شود که اين لايحه تکليف 90 هزار ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده و 30 هزار ميليارد تومان عوارض دهياري‌ها و شهرداري‌ها را تعيين مي‌کند. قرار بود سازمان امور مالياتي اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده را تا نيمه امسال تمام کند اما به‌خاطر نظر شوراي نگهبان انجام نشد. از آنجايي‌که از ابتداي مهرماه مهلت اجراي اين قانون به پايان مي‌رسد، لازم است براي حفظ يکي از منابع تامين بودجه، قانون گذشته براي يک سال تمديد شود. با اينحال، اين درخواست نيز موافقان و مخالفاني در مجلس داشت.

دلايل موافقان و مخالفان

سيدمحسن دهنوي در مخالفت با درخواست دوفوريت لايحه تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: قانون فعلي ماليات بر ارزش افزوده پنج ساله بوده و دائم در حال تمديد است و اين در حالي است که مجلس لايحه را اصلاح و تصويب کرده است. ايرادات فعلي قانون ماليات بر ارزش افزوده از سوي کميسيون اقتصادي مجلس برطرف شده است. او ادامه داد: با توجه به اينکه در مصوبه جديد تکاليف مهمي بر دوش دولت گذاشته شد لازم است برخي از آنها تا زمستان سال جاري اجرا شود لذا تمديد اين امر مي‌تواند اجراي اين تکاليف از سوي دولت را به تعويق بيندازد.

سيدغني نظري خانقاه در موافقت با درخواست دوفوريت لايحه تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: زمان اجراي قانون آزمايشي تمام شده از اين رو براي جلوگيري از بروز مشکلات در اين عرصه نياز به همراهي مجلس با دولت است. به نظر مي‌رسد اگر اجراي اين قانون تمديد شود در چند ماه آينده قانون مصوب اصلاحي مجلس نيز نهايي خواهد شد و نگراني برخي از نمايندگان در اين زمينه برطرف مي‌شود. به گزارش ايسنا، او افزود: در صورت عدم تصويب اين درخواست سيستم حسابرسي موديان مالياتي و همچنين موضوع درآمد شهرداري‌ها دچار مشکل مي‌شود.

امروزه شاهد فرار مالياتي 200 هزار ميليارد توماني هستيم که اين موضوع نيازمند پرداختن ماليات‌هايي از جمله ماليات‌هاي عايدي بر سرمايه و ... است لذا بايد فرصت مناسب براي پرداختن به اين موارد نيز پيش‌بيني شود. سيدناصر موسوي لارگاني در مخالفت با درخواست دوفوريت لايحه تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: از مجلس نهم تا کنون همه ساله درخواست تمديد اين قانون ارائه شد در حالي که مدت زمان اجراي آزمايشي آن پنج ساله بوده است.

نماينده مردم فلاورجان تصريح کرد: به نظر مي‌رسد اين قانون بايد تا پايان سال 99 تمديد شود؛ در واقع با اين کار دولت نيز انگيزه ارائه لايحه در زمان مقتضي را از دست نمي‌دهد. جعفر قادري در موافقت با درخواست دوفوريت لايحه تمديد قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: زمان اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده تا پايان مهرماه بوده لذا اگر تمديد نشود مسئولان بايد مجوز اجراي آن را در شوراي سران قوا و مقام معظم رهبري درخواست کنند. او ادامه داد: بر اين اساس فعاليت شهرداري‌ها، دهياري‌ها و حتي دولت در حوزه اخذ ماليات بر ارزش افزوده مختل مي‌شود از اين رو به نظر مي‌رسد بايد با دو فوريت اين امر موافقت شود اما در بررسي جزئيات زمان کمتري براي اجراي آزمايشي پيش‌بيني شود. هم‌اکنون به جاي نرخ 9 درصد ماليات مضاعف گرفته مي‌شد که چنين مواردي بايد اصلاح شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها