کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروازهای عبوری از آسمان ایران 19 درصد رشد کرد


کد خبر : ۷۷۰۳۷دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۱۱۲۹۴ بازدید

نگاهی به آمار رسمی ارائه شده نشان می‌دهد طی شهریور ماه امسال تعداد 10 هزار و 376 فروند هواپیمای شرکتهای خارجی از آسمان ایران ...
پروازهای عبوری از آسمان ایران 19 درصد رشد کردپروازهای عبوری از آسمان ایران 19 درصد رشد کرد

نگاهی به آمار رسمی ارائه شده نشان می‌دهد طی شهریور ماه امسال تعداد 10 هزار و 376 فروند هواپیمای شرکتهای خارجی از آسمان ایران تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به مرداد رشد ۱۸.۷ درصدی داشته است.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گزارشی از وضعیت پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ماه ۹۹ اعلام کرد که براساس آن ۱۰ هزار و ۳۷۶ سورتی پرواز ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران عبور کرده اند.

بنابراین طی ماه مذکور روزانه به طور متوسط ۳۳۴.۷ پرواز عبوری در هر روز به ثبت رسیده است.

رقم مذکور، بالاترین میزان پرواز عبوری از ابتدای امسال تا پایان شهریور از آسمان ایران بوده است؛ آنهم در شرایطی که بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد پروازهای ایرلاین های مختلف جهان به شدت کاهش یافته است.

اگرچه تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور امسال نسبت به مرداد با رشد خوبی همراه شده اما نسبت به شهریور پارسال که ۲۳ هزار و ۵۱۱ سورتی پرواز عبوری به ثبت رسیده بود، کاهش ۴۴.۱۳ درصدی داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران، ۴۱ هزار و ۲۵ سورتی پرواز بود در حالی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۱۶۱ هزار و ۸۹۳ سورتی پرواز از آسمان ایران عبور کرده بود که کاهش ۷۴.۶ درصدی نشان می دهد.

طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین تعداد پروازهای عبوری در یک ماه، به شهریور ۱۳۹۶ با انجام ۴۰ هزار و ۲۵۷ سورتی پرواز (متوسط ۱۲۹۸ پرواز عبوری در هر روز) اختصاص داشت؛ کمترین تعداد نیز در اردیبهشت امسال با انجام ۴ هزار و ۳۸۹ سورتی پرواز (متوسط ۱۴۱.۵ پرواز عبوری در هر روز) ثبت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها