کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود دادستان نظامی به پرونده مرگ مرد مشهدی


کد خبر : ۷۷۰۱۸دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲:۴۴۸۴۹ بازدید

همزمان با انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر مرگ جوان مشهدی که بعد از درگیری با یکی از مأموران پلیس رخ داد دادستان نظامی خراسان رضوی، فرمانده انتظامی این استان و معاون فرماندار مشهد توضیحاتی در این باره ارائه کردند.

همزمان با انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر مرگ جوان مشهدی که بعد از درگیری با یکی از مأموران پلیس رخ داد دادستان نظامی خراسان رضوی، فرمانده انتظامی این استان و معاون فرماندار مشهد توضیحاتی در این باره ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در اوایل هفته فیلمی در فضای مجازی انتشار یافت که در تصویر آن نشان می دهد مردی جوان در شهرک حجت مشهد درحالی که دستانش را به دور تیر چراغ برق دستبند زده‌اند با یک مأمور پلیس در حال بگومگو است و مأمور پلیس ناگهان به وی نزدیک شده و با شوکر به بدن وی می‌زند در حالی که مرد جوان بر اثر اصابت شوکر دچار آسیب جسمی شده و تقریباً از حال رفته است وی را سوار خودرو پلیس می‌کنند این در حالی است که برادر این مرد جوان گفته مأمور پلیس به‌صورت برادرش اسپری فلفل نیز پاشیده است.  اما این مرد جوان ساعتی بعد فوت می‌کند و جسدش به پزشکی قانونی منتقل شده تا علت مرگ مشخص شود. فرمانده انتظامی خراسان رضوی با ارائه توضیحاتی گفت: تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مرد جوان مشهدی که گفته می‌شود در جریان درگیری با پلیس جان باخته با انجام تحقیقات از مأمور پلیس ادامه دارد و دستور ویژه در این باره صادر شده‌ است.
به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سردار محمد کاظم تقوی افزود: در پی ارسال گزارش مرگ مردی جوان و انتشار تصاویری از زمان دستگیری متهم با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رئیس بازرسی پلیس استان برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مأمور انتظامی آغاز شد.
وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه ادامه داد: موضوع به‌صورت ویژه بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.
همچنین روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح به نقل از دادستان نظامی استان خراسان رضوی از تشکیل پرونده‌ای در دادسرای نظامی درباره مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.
بنا به گفته مهدی اخلاقی، پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خراسان رضوی تشکیل شده و خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده‌اند و بازپرس دادسرای نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه‌برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ وی را صادر کرده است.
دادستان نظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع و موضوع در هشت بند به ضابطان قضایی ارجاع شده تا در اسرع وقت، این واقعه را بررسی و گزارش کنند.
این در حالی است که محمدرضا دانشورنیا، معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد نیز درباره این حادثه که روز 27 مهر رخ داده گفت: چند روز پیش در جریان یک نزاع خانوادگی در این شهر از پلیس برای خاتمه دادن به این درگیری تقاضای کمک شده که این مداخله به مرگ مردی جوان منجر شده است.
 وی به ایرنا افزود: این نزاع خانوادگی و درگیری بین مرد جوان و پدر زن وی رخ داده و پس از آن خانواده از پلیس تقاضا کرده بودند که برای خاتمه دادن به این درگیری مداخله کند. پس از حضور پلیس در محل، مرد جوان که معتاد به مواد مخدر بوده است حین انتقال از محل با پلیس نیز درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می‌شود.
معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفت: هم اکنون پرونده مرگ این جوان در پزشکی قانونی در حال رسیدگی است تا علت مشخص شود.علی‌اکبر احمدی‌نژاد بازپرس ویژه قتل مشهد نیز اظهار کرد: خانواده این فرد مدعی بودند که بجز بستگان همسرش، حتی کسبه محل هم او را کتک می‌زدند و سپس پلیس آمده است و یا اسپری یا شوکر زده است اما الان می‌بینیم روی این مانور داده می‌شود که کار نیروی انتظامی است.وی با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی باید علت مرگ را تعیین کند، گفت: روی جسد این فرد و روی گردن او آثار ضرب و جرح وجود داشت که نشان از کتک‌کاری دارد.

با توجه به اینکه مأموران نظامی بودند و دستور مقام قضایی نداشتند و با تماس با پلیس ۱۱۰ آمده بودند پرونده در دادسرای نظامی است که ما به آنها اعلام کردیم و خود بازپرس دادسرا وارد تحقیقات میدانی شد اما اینکه پزشکی قانونی به ما اعلام کند اتفاق بر اثر اسپری فلفل بوده است، چنین چیزی اعلام نشد و نمی‌دانم از کجا چنین چیزی را اعلام می‌کنند تا پزشکی قانونی اعلام نکند هیچ چیزی مشخص نمی‌شود. اعلام جواب پزشکی قانونی سه یا چهار ماه ممکن است زمان ببرد اما در این مورد شاید با سرعت زمان بیشتری اظهارنظر کنند.بازپرس قتل مشهد در واکنش به سخنان برادر این فرد گفت: خانواده او می‌گفتند ما یک نفر شاهد داریم که دیده است در دهانش اسپری زدند یا داخل خودرو به او اسپری زدند، اینها مواردی است که باید بررسی شود‌. نمی‌توان کار مأموران را توجیه کرد اما طوری رفتار می‌کرده که شوکر هم پرتابی نبوده و خیلی جاها قصد ترساندن او را داشته چون می‌بینیم بعد از شوکر زدن، فرد بدون هیچ اظهار درد و تألمی می‌نشیند با این حال موضع مأموران هم قابل‌توجیه نیست و همه این مسائل در گرو بررسی است.وی اظهار کرد: باید منتظر بود تا نتیجه تحقیقات اعلام شود ما با هیچ کس تعارف نداریم چون پای خون یک آدم در میان است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها