کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ در پی تحریم‌هایی علیه ایران است که لغو آن دشوارتر باشد


کد خبر : ۷۶۹۸۸شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱:۲۷۱۱۳۶۷ بازدید

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت که دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات ریاست ...
ترامپ در پی تحریم‌هایی علیه ایران است که لغو آن دشوارتر باشد ترامپ در پی تحریم‌هایی علیه ایران است که لغو آن دشوارتر باشد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت که دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند که برداشتن آن‌ها در آینده دشوار باشد.

این روزنامه در گزارش روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) خود نوشت باتوجه به اینکه جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا در نظرسنجی‌های ملی و همچنین در ایالت‌های کلیدی پیشتاز است، مقام‌های دولت فعلی ایالات متحده آمریکا این بیم را دارند که اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، طرح فشار حداکثری ترامپ برای مذاکره مجدد با ایران برای امضای یک توافق جدید هسته‌ای و امنیتی بی اثر شود.

طبق این گزارش، دولت ترامپ با این منظور تحریم‌هایی مرتبط با قوانین ضد تروریسیم علیه ایران وضع کرده است که لغو آن‌ها به عقیده تحلیلگران بسیار دشوار خواهد بود. طبق این گزارش، دولت فعلی آمریکا در نظر دارد بخش‌هایی را که به نظر می‌رسد «در تامین مالی فعالیت‌های تروریستی ایران» در ارتباط هستند مانند پتروشیمی و صنایع فلزی هدف قرار دهد بنابراین بخش انرژی ایران به طور ویژه هدف تحریم‌های جدید است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد که مقام‌های فعلی و پیشین ایالات متحده آمریکا می‌گویند که اگر اهداف بالقوه جدید پیش از این در فهرست تحریم‌ها بودند، اما قرار گرفتن مجدد آن‌ها در فهرست سیاه ذیل اقدام‌های تروریستی لغو آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند و نیازمند یک روند بسیار پیچیده سیاسی خواهد بود.

کریستن فونتنروز مدیر ارشد سابق امور خلیج فارس در شورای امنیت ملی در دولت ترامپ، گفت: «دولتی مانند دولت بایدن می‌تواند چند تحریم علیه ایران را به‌عنوان حسن‌نیت نسبت به تهران بردارد تا آن‌ها را به میز مذاکره بکشاند اما او نمی‌تواند اقدام‌های بزرگتر انجام دهد.»

جو بایدن پیش از این گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اگر ایران به تعهدات خود برگردد آن‌ها نیز به توافق هسته‌ای چند جانبه سال ۲۰۱۵ با ایران باز خواهند گشت و البته تلاش خواهد کرد تا محدودیت‌های جدید را در برنامه‌ هسته‌ای ایران اعمال کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها