کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جاذبه های دیدنی بندرعباس


کد خبر : ۷۶۹۱۵چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۳۵۱۶۴۶ بازدید

جنوب کشور، خلیج فارس و آب و هوای متفاوت همگی دلایلی هستند که شما را مجاب می کنند تا برنامه یک سفر رویایی را بچینید. یکی از بهترین مقاصد جنوبی کشور ...

جاذبه های دیدنی بندرعباس

جنوب کشور، خلیج فارس و آب و هوای متفاوت همگی دلایلی هستند که شما را مجاب می کنند تا برنامه یک سفر رویایی را بچینید. یکی از بهترین مقاصد جنوبی کشور که کمتر مورد توجه متقاضیان قرار گرفته بندرعباس است.

مدت های طولانی است که بسیاری انتخاب اولشان برای سفر به مناطق جنوبی ایران، کیش و قشم است. اما باید به شما بگوییم که بندرعباس پر است از جاذبه هایی که می توانند هر ورق دفترچه خاطرات شما را به بهترین شکل پر کنند.

امروز در این مقاله به سراغ بندرعباس رفته ایم تا گوشه ای از جذابیت های این شهر را به شما معرفی کنیم. از جاذبه های تاریخی و دیدنی تا غذا های محلی، که هر یک آماده ساختن تعطیلاتی متفاوت و بی نظیر هستند.

جاذبه های دیدنی بندرعباس

شروع سفر به بندرعباس

پیش از آنکه به سراغ معرفی جاذبه های بندرعباس برویم توجه شما را به برخی نکات که دانستن آن ها خالی از لطف نیست جلب می کنیم. چرا که علاوه بر تجاری بودن بندرعباس از زمان قدیم، اتفاقات تاریخی بسیاری را به خود دیده است.

بندرعباس در گذشته نام های بسیاری داشته که یکی از مشهور ترین آن ها بندر گمبرون است. بندرعباس بزرگترین بندر داخلی کشور بوده و یکی از مهم ترین شهر های بازرگانی و صنعتی ایران است.

شما می توانید با استفاده از راه های مختلفی به این شهر سفر کنید. هر یک از این راه ها سختی ها و خوبی های خود را دارند. طولانی ترین روشی که می توان برای سفر به بندرعباس از آن یاد کرد، سفر با ماشین شخصی است. برای مثال اگر مبدا سفر تهران باشد مسافت ها به شرح زیر است:

تهران – بندرعباس ( ماشین شخصی ) : 1300 کیلومتر – یک روز و نیم

تهران – بندرعباس ( قطار ) : 18 ساعت

تهران – بندرعباس : کمتر از 2 ساعت

جاذبه های دیدنی بندرعباس

معبد هندوها

تاسیس این بنای تاریخی مربوط به سال 1310 هجری قمری می باشد. معبد هندوها که از آن به عنوان پرستشگاه بت گوران نیز یاد می شود از دوران قاجار محل عبادت هندوها در ایران بوده است.

معبد هندوها دارای دو صحن می باشد که توسط یک راهرو بزرگ به یکدیگر متصل می شوند. نمای ظاهری معبد مخروطی شکل بوده به رنگ سفید است. از مصالحی که در ساخت معبد هندوها استفاده شده می توان به لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، خاک و... اشاره کرد.

هر مسافری پیش از شروع دید و بازدید های خود نیازمند اقامتگاه و یا هتل مناسبی است که بتواند اقامت خوبی را در آن داشته باشد. هتل هما بندرعباس به عنوان تنها هتل 5 ستاره شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامتی سرشار از آرامش است. با اقامت در این هتل 5 ستاره با بسیاری از جاذب های بندرعباس از جمله معبد هندوها فاصله کمی دارید.

جاذبه های دیدنی بندرعباس

حمام گله داری، اولین و تنها حمام تاریخی بندرعباس

حمام گله داری که یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی بندرعباس محسوب می شود در محله اوزی ها واقع شده است. حمام گله داری در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری تاسیس شده و مربوط به دوران قاجاریه می باشد.

حمام گله داری در زمان تاسیس خود به عنوان حمام عمومی مورد استفاده قرار می گرفته است.  در سال 1379 طی تصمیمی که سازمان میراث فرهنگی هرمزگان گرفت، حمام گله داری تبدیل به موزه مردم شناسی شد.

عمارت کلاه فرنگی

به احتمال زیاد در سفر به شهر گوناگون ایران نام چنین جاذبه تاریخی به گوشتان خورده است. تقریبا اکثر شهر های کشورمان دارای جاذبه ای تاریخی به نام کلاه فرنگی می باشند. عمارت کلاه فرنگی بندرعباس مربوط به دوران صفویه بوده و به عنوان محلی برای تجارت های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گرفته است. از دلایلی که به اسم کلاه فرنگی از آن یاد می شود می توان به معماری سبک اروپایی آن اشاره کرد.

خوراکی ها و سوغاتی های بندرعباس

امکان ندارد به سفر بروید و از چشیدن غذا های متفاوت محلی چشم پوشی کنید. هرمزگان و علی الخصوص بندرعباس به دلیل پیشینه و موقعیت جغرافی خود غذا های جذابی دارند. از مشهور ترین غذا های محلی می توان به نان تموشی، موفلک، برنج دیشو و ... اشاره کرد.

از مشهور ترین سوغاتی های منطقه حصیر و چنته است که طرفدارن بسیاری نیز دارند. حصیر کاربرد های بسیاری دارد که می توان به زیرانداز و سینی اشاره کرد.

حرف آخر

اقامت در بندرعباس می تواند به کلی ذهنیت شما را به شهر جنوبی تغییر بدهد. چرا که پر است از اقامتگاه های جالب در نزدیکی خلیج فارس و جذابیت های بصری فراوان که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها