کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرفتن خلافی ماشین با موبایل و اینترنت


کد خبر : ۷۶۸۷۵سه شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰:۰۱۶۷۲۲ بازدید

این روزها با پیشرفت و توسعه گوشی های موبایل و توسعه برنامه های کاربردی مختلف، استفاده از موبایل ساده ترین و در دسترس ترین روش برای انجام امور بانکی، اداری و ...

این روزها با پیشرفت و توسعه گوشی های موبایل و توسعه برنامه های کاربردی مختلف، استفاده از موبایل ساده ترین و در دسترس ترین روش برای انجام امور بانکی، اداری و ... شده است. 

به طور مثال کافیست به اینترنت وصل شوید و بدون مراجعه به بانک، امور بانکی خود را انجام دهید یا برای دریافت خدمات نظافت منزل، تعمیرات، آموزش، خرید انواع بلیط، پرداخت عوارض و... با نصب یک اپلیکیشن، نیازهای روزمره خود را رفع کنید. 

برنامه های خلافی خودرو هم از این دست برنامه های کاربردی هستند که نیاز شما را به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 رفع کرده است. دیگر نیازی نیست برای دریافت برگه خلافی خودرو و پرداخت آن، در صف های طولانی بمانید و وقت و هزینه آن را صرف موارد مهمتر می کنید. 

استعلام خلافی خودرو با موبایل

یکی از برنامه های کاربردی و معروف در زمینه استعلام خلافی خودرو برنامه فرمون است. این برنامه در نسخه های اندروید و IOS توسعه داده شده است و شما با نصب این برنامه علاوه بر استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت می توانید از قابلیت های دیگر آن نیز استفاده کنید. 

این برنامه با اتصال به سامانه راهور 120 استعلام می گیرد و در کمترین زمان ریز خلافی شما را نمایش می دهد. برای استعلام خلافی در برنامه فرمون کافیست بارکد پستی مندرج در کارت خودرو یا موتور خود را وارد کنید و روی استعلام خلافی بزنید.

وارد کردن بارکد؛ یکبار برای همیشه!

دیگر نیاز به استعلام خلافی از راه های دیگر ندارید و با وارد شدن به برنامه و یکبار گرفتن خلافی ماشین برای همیشه می توانید به راحتی خلافی جدید و سوابق خلافی را مشاهده کنید. 

یکی از دغدغه های رانندگان پس از پرداخت و صفر کردن خلافی، مشاهده سوابق خلافی و سوابق پرداخت است. 

مشکلی که سایت راهور و دیگر سایتها نیز دارند عدم حفظ سوابق خلافی و پرداخت ها است با فرمون می توانید سوابق خلافی را مشاهده و در صورت نیاز سوابق پرداخت خود را از سامانه سداد پیگیری کنید.

حفظ سوابق خلافی چند خودرو یا موتورسیکلت از دیگر امکانات خوب فرمون است. برنامه فرمون سوابق خلافی و پرداخت کلیه خودروها و موتورها را در خود حفظ می کند و در صورت بروز مشکل می توانید سوابق پرداخت را به مراجع قانونی ارائه کنید. 

کم کردن خلافی خودرو و پرداخت قسطی خلافی

اگر خلافی بالای یک میلیون تومان داشته باشید، پلیس راهور روی ماشین شما شکایت ثبت می کند و در سیستم راهور برای خودرو، تبصره ۱۳ درج می‌شود. با این شکایت پلیس هر زمان که خودروی شما را متوقف کند می‌تواند خودرو را توقیف و به پارکینگ ببرد.

اگر خودرو شما توقیف شود باید تمام خلافی ها را یکجا پرداخت کنید و علاوه بر خلافی، هزینه پارکینگ و عوارض شهرداری و ... را نیز تسویه کنید. با نصب برنامه فرمون می توانید خلافی خودرو را به زیر 1 میلیون تومان برسانید تا شکایت تبصره 13 از خودرو شما حذف شود. 

ضمنا نیازی به پرداخت یکجای تمام خلافی ها نیست و می توانید از میان یک یا چند خلافی، خلافی های موردنظر خود را با توجه به توان مالی خود انتخاب و پرداخت کنید و پرداخت سایر خلافی ها را تا مهلت پرداخت آن به تعویق بیاندازید. 

جریمه هایی که دوبرابر می شوند کدامند؟

همانطور که می دانید جریمه های رانندگی مهلت 60 روزه برای پرداخت دارند و در صورت عدم پرداخت خلافی در مهلت مقرر، خلافی دوبرابر می شود. البته جریمه های دوربین و دوبرگی دوبرابر نمی شوند. بنابراین بهتر است هر هفته خلافی خود را چک کنید و در صورت جریمه شدن آن را به موقع پرداخت کنید.

برای استفاده از برنامه فرمون، می توانید آن را از گوگل پلی یا کافه بازار و برای گوشی های IOS از سیبچه و آی اپس دانلود و نصب کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها