کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پمپئو: هرگونه معامله تسلیحاتی با ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است


کد خبر : ۷۶۸۳۲دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴:۳۱۷۸۳ بازدید

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به سر رسیدن موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران اعلام کرد، هرگونه خرید و فروش اسلحه ...

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به سر رسیدن موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران اعلام کرد، هرگونه خرید و فروش اسلحه با ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

 پمپئو در بیانیه‌ای که روز یکشنبه ۱۸ اکتبر منتشر کرد، گفت که آمریکا هر کشور، شخص و یا نهادی که با ایران معامله تسلیحاتی داشته باشد را مورد تحریم قرار خواهد داد.

در بخش دیگری از بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: «از روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰، تمامی تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران باز فعال شد. بر همین اساس خرید و فروش تسلیحات با ایران نقض قطعنامه‌های ۱۹۲۹ و ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین فروش سلاح به ایران را مساوی افزایش سطح تنش در منطقه خاورمیانه شمرد و آن‌را عاملی برای تهدید بیشتر امنیت اسرائيل و کشورهای عربی برشمرد. در ادامه این بیانیه آمده است: «هر کشوری که به دنبال صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه باشد باید از هرگونه معامله تسلیحاتی با جمهوری اسلامی ایران پرهیز نماید. فروش سلاح به ایران تنها به افزایش تنش‌ها در منطقه می‌انجامد و سبب قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی در خاورمیانه خواهد شد.»

پمپئو در بخش پایانی بیانیه خود همچنین اظهار داشت که دولت آمریکا به دنبال صلح با ایران است و ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که رهبران ایران هم همین هدف را دنبال کنند. وی در ادامه افزود: «هرگاه ایران از رویای صدور انقلاب خود دست بردارد، شریکی پذیرا و سخاوتمند در آمریکا خواهند داشت.»

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی طرح می‌شود که مطابق با توافق هسته‌ای ایران و گروه کشورهای ۵+۱ و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های تسلیحاتی ایران قرار بود از ساعت ۸ شب به وقت نیویورک روز ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰ لغو شود. همچنین تلاش‌های ایالت متحده برای تمدید این تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل نیز با مخالفت اعضای شورا و کشورهای اروپایی مواجه شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها