کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقساط سنگین تسهیلات 400 میلیونی مسکن بر دوش خانوارها


کد خبر : ۷۶۱۶۹سه شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷:۰۸۴۹۷۵ بازدید

نماینده مجلس یازدهم گفت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، افزایش مدت زمان پرداخت اقساط ...

نماینده مجلس یازدهم گفت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، افزایش مدت زمان پرداخت اقساط است، قطعا اگر این مسئله محقق شود، فشار کمتری به وام گیرندگان برای پرداخت اقساط وارد خواهد شد.

محسن فتحی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، گفت: در چند سال اخیر قیمت مسکن افزایش اصطلاحا نجومی داشته و این مسئله موجب شده که مردم قدرت مالی کافی را برای خرید مسکن نداشته باشند. حال وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک های عامل، اقدام به افزایش سقف خرید مسکن به 400 میلیون تومان کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن موجب افزایش قدرت مالی خریداران می شود، بنابر این شاید برخی از زوج های جوان بتوانند از این ابزار برای خانه دار شدن استفاده کنند.


تسهیلات 400 میلیون تومانی، اقساط سنگینی را به دوش خانوارها می اندازد

وی ادامه داد: اما مسئله اینجاست که تسهیلات 400 میلیون تومانی، اقساط سنگینی را به دوش خانوارها می اندازد، از این رو عملا اکثریت زوج های جوان قادر به دریافت این تسهیلات نخواهند بود.


مدت زمان پرداخت اقساط وام 400 میلیونی باید افزایش یابد

فتحی گفت: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید در مسئله افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، چندین مولفه را مد نظر قرار داشته باشد، یکی از موضوعات مهم در این رابطه، افزایش مدت زمان پرداخت اقساط وام است، قطعا اگر این مسئله محقق شود، فشار کمتری به وام گیرندگان برای پرداخت اقساط وارد خواهد شد.


ضرورت کاهش سود تسهیلات خرید مسکن

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی دیگر از مسائل تأثیرگذار در بحث تسهیلات خرید مسکن، موضوع کاهش سود تسهیلات است، البته به گفته مسئولان وزارت راه، قرار است که تسهیلات 400 میلیونی مربوط به پس‌انداز مسکن جوانان با سود 9 درصد عرضه شود، اما با توجه به میزان وام مذکور، سود تسهیلات باید بیشتر کاهش یابد.

وی افزود: به نظر من مهم ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بازار مسکن، باید افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن باشد تا از این طریق، میزان تولید مسکن افزایش یافته و نرخ عرضه و تقاضا به تعادل برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها