کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکره احتمالی ایران و آمریکا چه تاثیری بر بورس دارد؟


کد خبر : ۷۶۰۷۷یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱:۲۰۱۵۱۴۴ بازدید

همزمان با انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا خیلی از فعالان بازار ارز منتظر شوک منفی به این بازار بودند و در مقابل ...

همزمان با انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا خیلی از فعالان بازار ارز منتظر شوک منفی به این بازار بودند و در مقابل خیلی از سهامداران منتظر شوک مثبت این خبر به بازار هستند.

به گزارش ایران جیب از تجارت نیوز، از ادعای عجیب درباره مذاکره محرمانه ایران و آمریکا  گمانه شوک منفی به بازار ارز را به همراه داشت اما نرخ دلار امروز مقاومت قابل توجهی از خود نشان داد و این گمانه و خبر افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران نتوانست کاهش شدید قیمت دلار را به همراه داشته باشد.

با این حال، با انتشار اخبار بیشتر درباره گمانه‌زنی‌های مذاکره به نظر می‌رسد اثرگذاری این خبر بر بازار ارز محتمل است و در مقابل سهامداران نیز به تدریج اظهار امیدواری می‌کنند که ممکن است این موضوع شوک مثبتی را برای شاخص بازار سهام به همراه داشته باشد.

با این حال، روز گذشته بازار سهام نتوانست رشد قابل توجهی را ثبت کند و هرچند آغاز خوبی داشت اما در میانه راه و خصوصا پس از انتشار خبر ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز، کم کم رشد شاخص آهسته شد و شاخص عقب نشست.

اما از نگاه کارشناسان اخبار سیاسی همواره محرک مطلوبی برای بازار سهام می‌توانند باشند. در پپیش‌بینی‌های نیمه دوم امسال از بازار سهام نیز اغلب کارشناسان با اشاره به اوضاع اقتصادی و اخبار این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که این بازار دیگر به مانند نیمه نخست امسال رشد شارپی نخواهد داشت اما تاکنون کمتر کسی از اثرگذاری یک خبر سیاسی مهم با سیگنال مثبت بر این بازار سخن گفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها