کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع‌‌آوری می‌شوند


کد خبر : ۷۶۰۱۰پنجشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹:۵۹۱۰۸۵ بازدید

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر که کارت‌های بازرگانی به‌اصطلاح یک‌بار مصرف ...
کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع‌‌آوری می‌شوندکارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع‌‌آوری می‌شوند

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر که کارت‌های بازرگانی به‌اصطلاح یک‌بار مصرف جمع‌آوری می‌شوند، اعلام کرد که «همواره مشکلات متعددی در استفاده از این کارت‌ها به‌ویژه در بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط آنها وجود داشت.»

پیش از این خبرهایی در خصوص سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی به گوش می‌رسید، همین اواخر نیز خبری در رسانه‌ها مبنی بر ورود ۷۰۰ خودروی لوکس (پورش) به‌واسطه کارت بازرگانی متعلق به یک خانم مسن در یکی از روستاهای کشور منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. در واکنش به این خبر، مهدی فسنقری- مدیر سامانه اعتبارسنجی کارت‌های بازرگانی سامانه جامع تجارت- عنوان کرد که «نکته جالب توجه این است که اصلا این فرد مدرک تحصیلی نداشت و در صورتی که استعلام‌های واقعی انجام می‌شد اساسا این فرایند نمی‌توانست کارت بازرگانی دریافت کند.» او همچنین اضافه کرد که «اتاق بازرگانی از فرآیند صدور کارت‌های بازرگانی حذف نشده است و استعلام‌های کارت بازرگانی در ذیل سامانه جامع تجارت به صورت بر خط از ۲۰دستگاه انجام می‌شود.» واکنش به این خبر کماکان ادامه دارد، مجیدرضا حریری- رئیس اتاق ایران و چین- نیز که به صراحت لهجه معروف است، در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفته است که «دستگاه پورشه که نخود و لوبیا نیست، واردکننده‌اش معلوم نباشد!».

سرپرست وزارت صمت در سخنان ديروز خود يکي از مشکلاتي که از محل کارت‌هاي بازرگاني اجاره‌اي و يک‌بار مصرف بروز مي‌کند را در موضوع بازگشت ارزهاي صادراتي دانسته است. در همين زمينه، رئيس سازمان توسعه تجارت در جديدترين گزارش خود، خبر داده است که تا پايان مردادماه حدود 68 درصد از کل ارز حاصل از صادرات به ايران بازگشته اما بيش از 16 ميليارد يورو ارز صادرات هنوز به ايران بازنگشته است و بيش از 15 هزار صادرکننده، فقط يک ميليون يورو ارز به کشور بازگردانده‌اند. گفتني است، گزارش اين سازمان همچنين نشان مي‌دهد که تعداد کل صادرکنندگاني که تمام تعهدات ارزي خود را به طور کامل، ايفا کرده‌اند به 2286 نفر رسيده که بيش از 200 نفر از آنها در مردادماه تعهدات خود را نهايي کرده‌اند. بر اين اساس، اين صادرکنندگان حدودا 15 ميليارد يورو ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانده‌اند و به اين ترتيب، اين صادرکنندگان که 11 درصد از کل صادرکنندگان بوده‌اند، 43 درصد از ارز بازگشته را به کشور آورده‌اند.

جمع‌آوري کارت‌هاي يک‌بار مصرف

سرپرست وزارت صمت گفت: کارت‌هاي بازرگاني به‌اصطلاح يک‌بار مصرف که صاحبان آنها تجار واقعي نيستند و فقط از آنها سوء‌استفاده مي‌شود، جمع‌آوري خواهد شد. سرقيني خاطرنشان‌کرد: با سامانه جديدي که به همين منظور از حدود دو ماه پيش تعريف شده، تجار رتبه‌بندي شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگاني مي‌گيرند. او يادآورشد: به دليل برخي مشکلات سامانه جديد، دستور داديم تا سامانه‌هاي قبلي و جديد به مدت دو ماه به موازات يکديگر کار کنند تا مشکلات سامانه جديد برطرف شود.

واکنش به واردات 700 پورشه

 رئيس اتاق بازگاني ايران و چين، با ارائه توضيحاتي در مورد ماجراي واردات 700 پورشه با کارت بازرگاني يک پيرزن، گفت: طرف از فلان وزير و وکيل نامه گرفته و پورشه‌ها را وارد کرده؛ مگر نخود و لوبياست که مشخص نشود چه کسي 700 پورشه داخل کشور فروخته است؟ به گزارش تسنيم، حريري افزود: از سال 91 مدام اين داستان را تعريف مي‌کنند؛ مشخص است که چه کسي اين خودروها را به نام پيرزن وارد کرده است. او ادامه داد: به‌جاي فرد با نفوذي که پشت ماجراست، پيرزن را معرفي مي‌کنند؛ تنها چيزي که مي‌شود گفت اين است که خودتانيد! به رئيس‌جمهوري راي مي‌دهيم که در حساب‌ها سرک بکشد تا متوجه شود چه کسي حق مردم را مي‌خورد. وقتي سالي 12 ميليارد قاچاق وارد کشور مي‌شود، اين قاچاق جايي تبديل مي‌شود به پول و به سيستم بانکي وارد مي‌شود؛ با شفافيت اين قابل رديابي است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها