کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمدهای کانون سردفتران به روز شد


کد خبر : ۷۵۹۶۴سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷:۵۴۴۱۰۶ بازدید

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از اجرای طرح پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به ...
درآمدهای کانون سردفتران به روز شددرآمدهای کانون سردفتران به روز شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از اجرای طرح پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت آنلاین از امروز خبر داد و گفت:اجرای این طرح گامی به سوی شفافیت درآمدها است.

علی خندانی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که از امروز پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت برخط خواهد بود، اجرای این طرح چه تحولاتی به همراه خواهد داشت؟ گفت: از ابتدای اجرای طرح ثبت آنی پرداختی‌ها و همچنین تحریر و غیره همگی که به صورت سنتی در بانک‌ها انجام می‌شد به شیوه الکترونیکی تغییر یافت و به صورت آنلاین به حساب‌های مربوطه واریز می‌شد و از همان زمان واریزی‌های مذکور آنلاین انجام می‌شد.

وی افزود: اما در رابطه با تحریر حق ثبت مربوط به سردفتران، چند پارامتر مطرح بود مبنی بر اینکه در انتهای ماه سردفتر باید از حساب خود مواردی را خارج می‌کرد که یکی از آنها ۱۰ درصد حساب کانون بود. چون سیستم مربوط به آنلاین کردن این موارد فراهم نبود، لذا باید تا انتهای ماه صبر می‌کرد تا ۱۰ درصد تحریر ماهیانه را خارج و سپس به حساب کانون واریز می‌کرد که این مسئله مشکلاتی برای سردفتران ایجاد کرده بود اما اکنون با اجرای طرح پرداخت آنلاین ۱۰ درصد دفاتر اسناد به کانون به صورت آنلاین انجام می‌شود، درصد تحریر هر سند به صورت آنلاین به حساب کانون سردفتران واریز می‌شود.


شفافیت در میزان درآمدهای کانون سردفتران و دفاتر اسناد رسمی

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران در خصوص اثرات اجرای این طرح و تحولات پدید آمده از این اجرا گفت: با اجرای این طرح هم سردفتران دیگر اذیت نمی‌شوند تا آخر ماه صبر کرده و درصد را پرداخت کنند و هم مشکلات ناشی از این مسئله حل می‌شود. همچنین درآمدهای کانون هم به روز می‌شود چرا که پیش از این راستی آزمایی‌های خیلی دقیق در این رابطه مشخص نبود و گاهاً سردفتران پرداختی‌های کم و حتی در مواردی بیشتر داشتند. اما با اجرای این طرح ۱۰ درصد از هر تراکنش به صورت سیستمی به حساب کانون واریز می‌شود که نتیجه آن کاهش مشکلات دفاتر و همچنین شفافیت درآمد کانون است.

خندانی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح به تعیین میزان درآمدهای هر دفتر هم کمک می‌کند؟ گفت: در رابطه با شفافیت درآمد دفترخانه هم این طرح کمک می‌کند چرا که ۱۰ درصد میزان درآمد هر تراکنش در ۱۰۰ به عنوان درآمد آن دفترخانه قابل محاسبه است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران همچنین در پاسخ به ابهامات مربوط به بازه زمانی تعیین شده برای اجرای این طرح و همچنین این سوال که سردفترانی که در این بازه زمانی اعلام شده موفق به پرداخت هزینه استعلام‌های ثبت نشدند چه باید بکنند؟ گفت: این بازه زمانی مربوط به استعلام‌های ثبتی بود که تا دیروز فرصت داشتند استعلام‌هایی را که ناقص بود یا پرداختی انجام نشده بود برای اینکه مبلغ فیش‌ها از بین نرود، کامل کرده و آن را ارسال می‌کردند که این مسئله مشکل و نکته خاصی ندارد.


پاسخ به ابهامات طرح / دفاتر برای پرداخت اواخر شهریور تا آخر مهر فرصت دارند

وی افزود: همچنین ابهاماتی مطرح بود که دفاتر تا ۳۱ شهریور باید پرداختی‌های خود را انجام دهند اما با توجه به اینکه حساب ماهانه تا بیست و پنجم بسته می‌شود ۵-۶ روز باقیمانده را چطور باید پرداخت کنند که در پاسخ باید گفت در این رابطه و برای پرداخت حق کانون زمان مشخصی وجود ندارد و دفاتر می‌توانند نکات مربوط به این بازه زمانی را تا آخر ماه پرداخت کنند. دفاتر همه به دنبال این هستند که پرداخت آن لاین باشد که این از وظایف سردفتر می کاهد.

خندانی تصریح کرد: همچنین خود حوزه‌های مالیاتی و غیره که مبالغی به حساب‌های آنها واریز می‌شد با اجرای این طرح از وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها و مجموعه‌هایی که پول به حساب آنها واریز می‌شد کمتر و مشکلات هم از بین می‌رود اتفاقاتی که در راستای واریزی‌ها انجام می‌شد کاهش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها