کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش مثبت بورس به بازارگردانی سهام معدنی‌ها


کد خبر : ۷۵۶۹۱دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸:۱۲۵۰۵۶ بازدید

شاخص کل بورس در یک ساعت و نیم آغازین معاملات امروز، با رشد 26 هزار واحدی بار دیگر به کانال 1.6 میلیون واحد صعود کرد و ...

شاخص کل بورس در یک ساعت و نیم آغازین معاملات امروز، با رشد 26 هزار واحدی بار دیگر به کانال 1.6 میلیون واحد صعود کرد و به یک میلیون و ۶۰۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل بورس در یک ساعت و نیم از آغاز معاملات امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه رشد ۲۵ هزار و ۹۵۰ واحدی (۱.۶۴ درصدی) داشت و به رقم یک میلیون و ۶۰۴ هزار واحدی رسید.

با این حال شاخص هم وزن ۴۲۸ واحد منفی (منهای ۰.۱ درصد) بود و به ایستگاه ۴۲۲ هزار واحد بازگشت که می‌تواند نشان دهنده خروج پول حقیقی‌ها و آغاز خرید از سوی حقوقی‌ها باشد.

ارزش کل بازار نیز با رشد خوب معاملات امروز بار دیگر به بازه ۶ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت ولی ارزش معاملات امروز، ۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان است.

همه نمادهای شاخص ساز شامل فارس، فولاد، فملی و کگل در معاملات امروز نیز رشد مثبت داشتند و اثرگذاری آنها بین ۲ تا ۴.۵ هزار واحد در شاخص کل بورس بود.

بیشترین صف‌های خرید به نمادهای ثامید، فولاد، فملی، وبصادر و کگل به ترتیب با ارزش ۲۹۰، ۲۴۰، ۱۲۸، ۱۲۰ و ۹۶ میلیارد تومان اختصاص دارد.

بیشترین صف‌های فروش نیز به نمادهای وملی، ثشاهد، حکشتی، خبهمن و لپارس با ارزش به ترتیب، ۵۰۰، ۳۱۵، ۲۵۱، ۲۱۹ و ۱۸۴ میلیارد تومان تعلق دارد.

گروه‌های لیزینگ، بیمه، حمل و نقل، سرمایه گذاری و سیمان سرخ پوش هستند و گروه‌های فلزات و پتروشیمی‌ها سبزپوش هستند که احتمالاً به دلیل ورود حقوقی‌ها به خرید سهام نمادهای فلزی و پتروشیمی متعلق به سهامداران حقیقی است.

یکی از دلایل تقویت صف خرید برای نمادهای معدنی، جلسه عصر دیروز سازمان بورس، کمیسیون اقتصادی مجلس با ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ و صنایع معدنی است که در این جلسه ایمیدرو راهبری سبدگردانی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی بازار سرمایه را برعهده گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها