کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعمیر خانه بهانه‌ای برای ســـرقت


کد خبر : ۷۵۵۸۱پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱:۵۳۹۷۹ بازدید

مرد معتاد که به بهانه تعمیر و بازسازی خانه یک پیرمرد توانسته بود اعتماد او را جلب کند در نقشه‌ای تبهکارانه به خانه وی دستبرد زد.

مرد معتاد که به بهانه تعمیر و بازسازی خانه یک پیرمرد توانسته بود اعتماد او را جلب کند در نقشه‌ای تبهکارانه به خانه وی دستبرد زد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ششم مرداد، مرد 70 ساله‌ای با مراجعه به کلانتری 127 نارمک از سرقت خانه‌اش خبر داد و گفت: حدود یک ماه قبل با مردی 28 ساله به‌نام اسماعیل در پارک آشنا شدم و چندین مرتبه او را ملاقات و به او اعتماد کردم. با توجه به اینکه محل سکونتم ساختمان ویلایی و قدیمی بود نیاز به بازسازی و باغبانی داشت که موضوع را با اسماعیل در میان گذاشتم و او نیز در پاسخ عنوان کرد که در کارهای ساختمانی و تعمیرات مهارت دارد و با قیمت مناسب تعمیرات خانه‌ام را انجام می‌دهد که در همان روز به همراه من برای بازدید و برآورد هزینه و مصالح مورد نیاز به خانه‌ام آمد و پس از بازدید قرار شد روز بعد برای تهیه مصالح و تعمیر مراجعه کند. روز بعد اسماعیل به منزلم آمد و کارش را انجام داد و من هم با او تسویه حساب کردم. از آن به بعد او هر چند روز یکبار به من سر می‌زد و باهم دوست شده بودیم که آخرین بار روز چهارم مرداد به همراه فردی به‌نام امیر به خانه‌ام آمد. وقتی خواستم از آنها پذیرایی کنم امیر با این بهانه که سنش از من کمتر است خواست تا خودش چای بیاورد من هم از او خواستم برایم شربت بیاورد. اما پس از خوردن شربت بیهوش شدم.

وی ادامه داد: فرزندم که هر روز چند مرتبه با من تماس می‌گیرد وقتی آن روز من به خاطر بیهوشی پاسخ تماس‌هایش را نداده بودم نگران شده بود و به منزلم آمده بود که متوجه ماجرا شد و با اورژانس تماس گرفت و من مداوا شدم. پس از آن متوجه شدم که اسماعیل و امیر اموال باارزشی چون؛ ساعت، طلا و کارت عابربانکم را به سرقت برده‌اند.
سرهنگ مسعود برجی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: در ادامه مأموران با حضور در محل سرقت و بررسی‌های فنی موفق شدند سرنخی از اسماعیل پیدا کنند و متهم در خیابان شهید مدنی دستگیر شد و اعتراف کرد او گفت: به خاطر هزینه مصرف مواد مخدر ناچار به این کار شدم و چون می‌دانستم به تنهایی نمی‌توانم سرقت را انجام دهم از دوستم امیر کمک گرفتم. پس از سرقت بخشی از اموال را فروختیم و بخش دیگر هم پیش امیر است.
مأموران در گام بعدی امیر را در محدوده کلانتری 106 نامجو شناسایی و دستگیر کردند وی در زمان دستگیری یک عدد اسپری گاز اشک آور، یک قبضه چاقو و یک عدد شوکر و حدود 4 گرم مواد مخدر از نوع شیشه به همراه داشت که پس از انتقال به پایگاه چهارم آگاهی در مواجهه با اسماعیل و مشخص شدن موضوع سرقت لب به اعتراف گشود.
با اعتراف صریح متهمان و قبول جبران خسارت شاکی هر دو متهم پس از صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها