کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا قیمت کره 2 برابر شد؟!


کد خبر : ۷۵۵۷۸پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸:۵۰۶۸۵۶ بازدید

انجمن صنایع لبنی با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به دوبرابر شدن قیمت کره اعلام کرد که دیگر ارز 4200 تومانی به واردات این محصول اختصاص ...
چرا قیمت کره 2 برابر شد؟!چرا قیمت کره 2 برابر شد؟!

انجمن صنایع لبنی با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به دوبرابر شدن قیمت کره اعلام کرد که دیگر ارز 4200 تومانی به واردات این محصول اختصاص نمی‌یابد و از این پس کره از محل تولید داخلی تأمین خواهد شد.

نرخ کره پاستوریزه 100گرمی از 4500 تومان به 8 هزار تومان و کره 50گرمی از 2300 تومن به 4100 تومان افزایش یافته است به همین منظور انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با صدور اطلاعیه‌ای درباره افزایش قیمت کره توضیحاتی ارائه داد.

 میزان مصرف روزانه کره حیوانی در کشور 100 تن، میزان واردات کره با ارز مرجع (4200) 45 هزار تن از انتهای سال 1397، تعداد روزهای برآوردی برای مصرف کره حیوانی از ابتدای 1398 تا انتهای مردادماه 520 روز و نیاز کشور از ابتدای سال 1398 تاکنون  52000 هزار تن است.

تحلیل آمار فوق نشان می‌دهد که موجودی ذخیره استراتژیک کشور برای کره حیوانی تا تابستان قابل اتکا بوده است که با پایان ذخایر کشور در انبارها به‌واسطه ظرفیت‌سازی و توانمندی‌های صنعت  لبنی کشور از ابتدای شهریور ماه کره تولید داخل با قیمتی 35 درصد کمتر از قیمت جهانی (بر اساس قیمت دلار آزاد) وارد بازار شده است.

 برای استحضار مردم نگاهی به حقایق زیر ضرورت دارد:

1. انجمن فرآورده‌های لبنی همواره به‌صورت شفاف از تک‌نرخی شدن ارز حمایت کرده است.

2. کلیه فرایند واردات کره حیوانی و توزیع آن در کشور از ابتدا تا کنون مستمراً تحت نظارت نهادهای نظارتی و امنیتی بوده است.

3. طی یک سال و نیم گذشته قیمت کره وارداتی در بازار به‌دلیل تعهد و مسئولیت‌پذیری شرکت‌های لبنی با رعایت کامل قیمت‌های مصوب تغییری نداشته و کره حیوانی یکصدگرمی با مبلغ 000’45 ریال عرضه شده است.

4. کلیه تعهدات شرکت‌های لبنی واردکننده کره حیوانی به‌طور کامل با نظارت وزارت صمت صورت پذیرفته است.

5. کره عرضه‌شده در بازار از ابتدای شهریور ماه کره حیوانی تولید داخل است و از ارز 4200 بهره‌ای ندارد.

6. به‌‌دلایل سیاست‌های بانک مرکزی ارز مرجع جدیدی برای واردات کره حیوانی تخصیص نیافته لذا از این تاریخ به بعد صرفاً کره تولید داخل در بازار عرضه می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها