کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه چیز درباره تتر (Tether)


کد خبر : ۷۵۳۱۱سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲:۳۳۱۶۹۹ بازدید

اگر به دنیای کریپتوکارنسی‌ها علاقه‌مند هستید، احتمالاً تا به حال نام تتر را شنیده‌اید. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به طور جامع در مورد تتر و ...

اطلاع رسانی تبلیغاتی / اگر به دنیای کریپتوکارنسی‌ها علاقه‌مند هستید، احتمالاً تا به حال نام تتر را شنیده‌اید. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به طور جامع در مورد تتر و تاریخچه پیدایش آن صحبت کنیم و توضیح دهیم که این ارز دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد. 

 

تتر چیست؟ 

تتر (Tether) نوعی ارز دیجیتال است که هدف از ساخت آن، ایجاد رمز ارزی بود که انجام تراکنش‌های بین‌المللی را آسان‌تر و سریع‌تر کند و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، نوسان قیمت پایین (قیمت تقریباً ثابت) و نرخی نزدیک به ارزهای فیات (ارزهای رایج مثل دلار، یورو و ین) داشته باشد. تتر در ابتدای کار به عنوان روشی برای حل مشکل بالا بودن کارمزد تراکنش‌های بین‌المللی و جلوگیری از دخالت بانک‌ها و شرکت‌های واسطه در تبادلات مالی مطرح شد. اما به مرور کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرد.

این ارز دیجیتال، سه توکن با پشتوانه ارز‌های سنتی دلار، یورو و ین دارد که از میان این سه، توکن با پشتوانه دلار آمریکا (USDT) از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اما این که تتر پشتوانه دارد، دقیقاً به چه معناست؟ 

بنا به ادعای شرکت Tether، به ازای هر توکن تتر یک دلار آمریکا در حساب بانکی مشخصی نگهداری می‌شود. این پشتیبان داشتن تتر، موجب می‌شود که تتر از نوسانات شدید قیمت رمز ارزها در امان باشد و نرخ نسبتاً ثابتی داشته باشد. هم‌زمان تتر به دلیل استفاده از فناوری بلاک‌ چین از امکانات مفید ارزهای دیجیتال مانند قابلیت انتقال سریع پول، نگهداری آسان در کیف پول‌های دیجیتال، عدم زیر نظر بودن توسط یک بانک مرکزی دولتی، شفافیت مالی و پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی با کارمزد ناچیز نیز برخوردار است؛ هرچند که نمی‌توان آن را یک رمزارز کاملاً غیرمتمرکز دانست.

با توجه به توضیحات بالا، احتمالاً متوجه تفاوت ویژگی‌های تتر با ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم شده‌اید. دلیل این تفاوت، ماهیت تتر می‌باشد؛ تتر یک ارز دیجیتال پایدار (Stablecoin) است. در واقع تتر معروف‌ترین استیبل کوین جهان به شمار می‌رود. ارزهای دیجیتال پایدار رمز ارزهای بلاک چین محور می‌باشند که ارزش آن‌ها به پول/دارایی دیگری وابسته است و توسط آن پشتیبانی می‌شود.

امروزه تتر برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد و حفظ سرمایه در برابر نوسانات بازار کاربرد گسترده‌ای دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در معاملات خود از تتر استفاده کنند و با استفاده از کیف پول‌هایی مانند Coinomi، MyEtherWallet،CoinPayment، OmniWallet، TREZOR و لجر نانو به آسانی از آن نگهداری کنند. 

تاریخچه تتر

تاریخچه تتر با پروژه ریل کوین (Realcoin) آغاز شد. ریل کوین در جولای سال 2014 وارد بازار کریپتوکارنسی‌ها شد و به دلایل متعددی دنیای ارزهای دیجیتال را تکان داد. جدا از جوانب فنی جدید و جالب این رمز ارز، افرادی که در این پروژه مشارکت می‌کردند جزو معتبرترین شخضیت‌های بازار ارزهای دیجیتال بودند: بروک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلارز. 

ولی با این حال پروژه ریل کوین مدت زیادی به طول نیانجامید و سرانجام در نوامبر سال 2014 تصمیم گرفته شد که زمان برگزیدن عنوان جدیدی برای این پروژه رسیده است: تتر. 

و اینگونه بود که نام تتر وارد بازار رمزارزها شد. 

شرکت سازنده تتر در هنگ کنگ قرار دارد؛ ولی دفاتر متعددی از این شرکت در کشور آمریکا نیز واقع شده‌اند. در سال 2015، نقل و انتقال ارز دیجیتال تتر برای اولین بار در صرافی آنلاین و بین‌المللی بیت فینکس (Bitfinex) که سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان است، انجام شد و از آن زمان تا کنون تتر با این صرافی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. 

قیمت تتر چقدر است؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، توکن USDT تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود؛ یعنی قیمت تتر به طور مستقیم به قیمت دلار وابسته است و با نوسانات نرخ برابری دلار در مقایسه با سایر ارزها و همینطور طلا، قیمت آن نیز افزایش یا کاهش می‌یابد. 

به طور کلی قیمت تتر تقریباً معادل 1 دلار است و مشابه پول کاغذی سنتی، نرخ توافقی نسبتاً ثابتی دارد. به همین دلیل برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، تتر می‌تواند به عنوان ابزاری برای تبادلات مالی روزمره نیز به کار رود. البته با توجه نوسان عرضه و تقاضای تتر در صرافی‌های آنلاین، قیمت این رمزارز هم نوسان محدودی دارد.

مهم‌ترین کاربردهای تتر چیست؟

تتر به سرمایه‌گذاران انعطاف عمل بالایی را می‌دهد؛ زیرا در بسیاری از معاملات رمز ارزها به عنوان جایگزین دلار عمل می‌کند. در ادامه مهم‌ترین کاربردهای تتر را بر می‌شماریم:

  • استراتژی خروج/توقف ضرر: نوسانات قیمت در دنیای رمز ارزها هم‌زمان با این که منبع برای کسب سود است، یکی از عمده‌ترین چالش‌ها در معاملات ارزهای دیجیتال نیز به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاران در برابر کاهش‌ شدید قیمت، چند گزینه پیش رو دارند: سرمایه خود را به فروش برسانند و به پول نقد تبدیل کنند که این فرآیند زمان‌بر است و کارمزد بالایی نیز دارد، سرمایه خود را در بازار نگه دارند و ضرر ناشی از کاهش شدید قیمت رمز ارزها را در کوتاه مدت متحمل شوند یا سرمایه خود را سریعاٌ به تتر تبدیل کنند که هم کارمزد ناچیزی دارد و هم قیمت آن نسبتاً ثابت است و در نتیجه پول آن‌ها را از نوسانات قیمت حفظ می‌کند و این امر جلوی ضرر بیش‌تر را می گیرد. روشن است که کدام روش، بهترین استراتژی و طبعاً رایج‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. 

از آنجایی که تتر یک ارز دیجیتال بلاک چین-محور است، تبدیل بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری به تتر به آسانی تبدیل بیت کوین به اتریوم می‌باشد. بنابراین برخی از سرمایه‌گذاران بلافاصله پس از مشاهده کاهش شدید قیمت بیت کوین یا سایر رمز ارزها، آن را به تتر تبدیل می‌کنند تا از نوسانات بازار حفظ شود و در فرصت مناسب دوباره از آن برای خرید بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در قیمت‌های پایین‌تر استفاده کنند. 

  • انجام تراکنش و انتقال سرمایه: تتر کاربرد فراوانی در زمینه تراکنش‌های بین‌المللی دارد. توکن USDT تتر می‌تواند بدون نیاز به تبدیل ارز یا پرداخت کارمزد تراکنش بین‌المللی به سرعت به هر جای دنیا انتقال داده شود و پرداخت با آن سریع، آسان و با کمترین کارمزد ممکن است.

  • استفاده در پرداخت‌های روزمره: یکی دیگر از مزایای استفاده از تتر به عنوان روش پرداخت، اعتبار و مورد پذیرش بودن آن است. بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن، همیشه از نظر قابل قبول بودن در استفاده روزمره، مورد شک و تردید بوده‌اند و نوسانات شدید قیمت و مقایسه نرخ آن‌ها با ارزهای سنتی، مزید بر علت می‌شود که ارزهای دیجیتال کم‌تر برای پرداخت‌های عادی روزمره مورد استفاده قرار گیرند. اما در مورد ارز دیجیتال پایداری مانند تتر که قیمتی معادل دلار دارد، پذیرش آن ساده‌تر است و به همین دلیل در حال حاضر استفاده از تتر در خریدهای روزانه یا انتقال پول در سطح جهانی، گسترده‌تر از سایر رمز ارزهاست.

  • تبدیل به پول فیزیکی: تتر در مقایسه با سایر رمز ارزها آسان‌تر و سریعتر قابل نقد کردن و تبدیل به ارزهای فیات مثل دلار، یورو و ین است و همینطور خرید آن با پول سنتی نیز به سرعت انجام می‌گیرد. 

چطور در ایران تتر بخریم؟

تهیه و خرید تتر در ایران، با استفاده از خدمات وب‌سایت‌هایی مثل تهران پرداخت به آسانی انجام‌پذیر است. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به آدرس TehranPayment.com و با پرداخت ریال، در زمانی کوتاه و به راحتی تتر خریداری کنید.

چطور در ایران تتر بفروشیم؟

جهت خرید و فروش تتر و یا در صورت تمایل به فروش تتر ، می‌توانید با استفاده از خدمات تهران پرداخت به سرعت تتر موجود در کیف پول اینترنتی خود را به ما بفروشید و ریال معادل آن را دریافت نمایید. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها