کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزايش واقعی قيمت سكه و طلا در فضای مجازی!


کد خبر : ۷۵۲۹۵سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵:۵۰۲۹۶۸ بازدید

بازار طلا و سکه یک روز بعد از تعطیلات رسمی روند صعودی در پیش گرفت و در حالی‌که دیروز بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ...

آرمان ملی: بازار طلا و سکه یک روز بعد از تعطیلات رسمی روند صعودی در پیش گرفت و در حالی‌که دیروز بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار رسید که این کالا روز پنج‌شنبه هفته گذشته به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کاهش ۷۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه قیمت‌گذاری شده بود.

در حالی این نوسانات در بازار مشاهده می‌شود که می‌توان دو دلیل عمده برای وضعیت کنونی بازار عنوان کرد؛ افزایش قیمت دلار و خریدوفروش بی‌حساب‌وکتاب طلا و سکه در فضای مجازی. حال، کارشناسان این صنعت می‌گویند، اگر بازار ارز از سوی بانک مرکزی کنترل و مدیریت نشود، نوسان قیمت طلا کماکان ادامه دارد، البته اظهارات اخیر عبدالناصر همتی- رئیس کل بانک مرکزی- نشان از این دارد که این نهاد در پی ثبات در بازار ارز است.

در معاملات روز گذشته بازار، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود که نشان از جهش قیمتی داشت.  همچنین، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 10 و 800 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی سه میلیون و 100 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده بود و به فروش ‌رسید. قیمت طلای 18 عیار در هر گرم هم یک میلیون و 91 هزار تومان، قیمت طلای 24 عیار در هر گرم یک ‌میلیون و 452 هزار تومان و هر مثقال طلا چهار میلیون و 720 هزار تومان ارزش‌گذاری شد. یکی از دلایل صعود نرخ طلا و سکه در بازار ایران متاثر از بهای اونس طلا در بازارهای جهانی است که دیروز هر اونس طلا با رشد به قیمت 1964 دلار معامله شد.

این در حالیست که طبق اطلاعات منتشر شده، ارزش دلار در بازارهای جهانی کاهش یافته است. سیاست جدید فدرال رزرو نشان می‌دهد که نرخ بهره فعلا در نزدیکی صفر باقی خواهد ماند، قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین رقم حدود دو هفته گذشته رسید. به گزارش تسنیم، قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه با 29/0 درصد افزایش به 1970 دلار و 58 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 2/0 درصد کاهش را تجربه کرده است. قیمت طلا در معاملات آتی دیروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 17/0 درصد رشد به 1978 دلار و 20 سنت رسید.
 
دلایل رشد بهای طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اینکه از تعطیلی بازار طلا تا پایان هفته خبر داد و افزایش قیمت دلار و خرید و فروش طلا در فضای مجازی را دو دلیل عمده افزایش قیمت طلا و سکه عنوان کرد، افزود: همین عوامل باعث شده که قیمت طلا روند صعودی داشته باشد. چنانچه بازار ارز در پاییز توسط بانک مرکزی کنترل نشود نوسان قیمت طلا تا سه ماه آینده ادامه‌دار است.

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند فعالیت بازار طلا به تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار طلا تا آخر هفته همچنان تعطیل است و در روزهای گذشته انتظار می‌رفت قیمت طلا ارزان شود اما خرید و فروش بی‌حساب و کتاب در فضای مجازی باعث شد که قیمت طلا در این ایام نوسان داشته باشد. در تعطیلات رسمی تمام بازارها تعطیل بود؛ از این‌رو دلیلی برای نوسان قیمت طلا وجود ندارد؛ چراکه تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در بازار وجود ندارد. رئیس اتحادیه طلای تهران به میزان تقاضا برای خرید طلا در بازار اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تقاضا برای خرید طلای آب‌شده و سکه زیاد بود اما دیروز تقاضا برای خرید طلای آب‌شده و سکه نیز به حداقل رسید. امیدواریم در روزهای آینده افزایش قیمت طلا در حد معقولی نوسان داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها