کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ممنوعیت پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز


کد خبر : ۷۵۲۸۴دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱:۰۷۳۰۸۴ بازدید

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش‌فروش ...
ممنوعیت پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوزممنوعیت پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش‌فروش خودرو را نخواهند داشت.

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: برای آن بخش از خودروسازان یا مونتاژکارانی که به تعهدات معوق خود عمل کرده باشند، مجوز فروش در کمیته خودرو داده می شود.

وی افزود: همچنین پرونده آن بخش از خودروسازان یا مونتاژکارانی که تعهدات معوق دارند و به این تعهدات نیز عمل نکرده اند، به تعزیرات و قوه قضاییه منعکس و ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری به موقع دستگاه های نظارتی حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مشکلات در تامین پکیج رادیاتور و آبگرمکن در بازار مشکلاتی خاطرنشان کرد: برخی واحدها عرضه مناسبی نداشتند و برخی واحدها نیز عرضه خود را برای افراد خاصی انجام داده بودند بر همین اساس مستندات لازم را دریافت کرده و در حال بررسی دقیق آنها هستیم و امیدواریم ظرف ۴۸ ساعت آینده نتیجه قطعی را اعلام کنیم.


افزایش ۱۷ درصدی نظارت‌ها بر بازار نسبت به ماه گذشته

تابش با اعلام اینکه نظارت ها بر بازار همچنان با شدت و قدرت تداوم دارد، افزود: افزایش ۱۷ درصدی نظارت‌ها را نسبت به ماه قبل در بازار داریم و به دنبال سیستمی کردن آن بر بازار هستیم که راه اندازی هر چهار سامانه سازمان حمایت نیز در همین راستا است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بخشی از نظارت‌ها توسط خود بنگاه‌ها انجام می شود تصریح کرد: در حوزه سیمان و لاستیک خود بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مکلف شدند که نظارت کافی را بر نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش خود در بازار داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر نمایندگی یا عاملیتی در این حوزه قیمت مصرف‌کننده را رعایت نکند، ظرف همان روز به بنگاه مربوطه اعلام خواهیم کرد و بنگاه مکلف است که نمایندگی یا عاملیت مربوطه را ملغی کند و برای تمام فروش‌های قبلی آن نیز موضوع تعزیر را خواهیم داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها