کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی


کد خبر : ۷۵۱۹۷چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶:۵۷۶۶۳۴ بازدید

دادفر در خصوص فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی توضیحاتی داد.
آخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتیآخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: حدود 3 هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرکات مانده بود که با دستور رئیس گمرک و معاون فنی، هزار و 300 دستگاه ترخیص شد و در حال حاضر حدود 2 هزار دستگاه در گمرکات مانده که هنوز ترخیص نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: گمرک شهریار علی رغم دستور رئیس کل گمرک و معاون فنی، سامانه کارت بازرگانی را باز نمی‌کند همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده در بحث گارانتی تعلل دارد و در این زمینه همکاری لازم را نکرده است.

او درپاسخ به این سوال که چه زمانی کل خودروهای رسوب شده در گمرکات ترخیص خواهد شد؟، گفت: در کل حدود هزار دستگاه ترخیص نخواهد شد چرا که مشکل قضایی دارند. مابقی خودرو‌ها به دست صاحبان اصلی که مردم هستند، می‌رسد.

دادفر افزود: بیشترین انواع خودرو‌های ترخیصی شامل رنو، تویوتا و کیا بوده است، علاوه بر این حدود 700 دستگاه خودرو مربوط به رامک خودرو بود که به دست مشتریان رسیده است.

او در خصوص فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی گفت: خودرو‌هایی که بیش از زمان قانونی در گمرک مانده باشند و مالکان پیگیر آن‌ها نشوند، با توجه به قانون خودروها به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شود و ممکن است به ارگان خاصی برسد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد:باید به این نکته توجه کرد که ارگان و نهاد‌های دولتی از نظامی و انتظامی اجازه خرید هیچ خودرویی را ندارند. تنها ارگانی که می‌تواند خرید و فروش خودرو داشته باشند پلیس، سپاه و ارتش است که آن‌ها خودرو‌هایی مانند لندکروز را می‌خرند.

دادفر با تاکید بر اینکه خرید هرگونه خودرو خارجی از طرف ارگان‌ها ممنوع است، بیان کرد: هیچ دستگاه دولتی اجازه خرید و فروش خودرو خارجی ندارد و خزانه آن را امضا نمی‌کند. تنها ممکن است به طور مثال وزارت بهداشت آمبولانس بخرد که جزو استثناست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: نه تنها خودرو بلکه ارگان‌های دولتی نمی‌توانند هیچ کالای خارجی مانند کاغذ و ... را خریداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها