کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روزانه 20 هزار چک برگشت می‌خورد


کد خبر : ۷۵۰۱یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷:۵۴۲۶۳۳ بازدید

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام اینکه روزانه در کشور بین 17 تا 20 هزار چک برگشتی داریم گفت: امکان برداشت از حساب های مختلف صاحبان چک ها فراهم شد.

محمود احمدی در جمع خبرنگاران با تاکید بر برگشت روزانه 20 هزار چک گفت: روزانه 17 تا 20 هزار چک برگشتی داشته ایم.

دبیرکل بانک مرکزی اظهارداشت:‌ طرح چکاوک برای ساماندهی چک ها از ابتدای مهر در 4 استان اجرایی شده و قرار بود از ابتدای آذرماه در کل کشور نیز عملیاتی شود، اما چند بانک بزرگ آمادگی این کار را نداشتند و به همین دلیل بهمن یا اسفند در کل کشور اجرایی می شود.

احمدی با بیان اینکه این طرح ویژگی های زیادی برای ساماندهی چک ها دارد بیان داشت:‌ یکی از ویژگی ها این است که دریافت کننده چک می تواند از داشتن چک برگشتی صاحب چک مطلع شود و امکان برداشت وجه چک از حساب های دیگر صاحب چک امکانپذیر است.

وی درباره کارمزد دستگاه های کارت خوان گفت: این موضوع در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با بیان اینکه خیلی از خدمات بانکی به صورت رایگان انجام می شود، درباره کارمزد برخی عملیات های بانکی گفت: اینطور نیست که بانک ها از این بابت سود هنگفتی داشته باشند، بلکه برای پوشش هزینه های آنهاست.

احمدی در توضیح بیشتر موضوع دریافت کارمزد از کارتخوان ها با بیان اینکه این موضوع از اردیبهشت مطرح شد افزود: با توجه به حاشیه هایی که برای این موضوع به وجود آمد، مقرر شد این بحث دوباره در شورای پول و اعتبار مطرح شود.

وی گفت: گزارش های متعددی به این شورا رسیده از جمله هزینه های بانکداری الکترونیک که باید بررسی شود و مقدار یا چگونگی این کارمزدها را در نهایت شورای پول و اعتبار تعیین می کند که تا زمانی که این موضوع تأیید نشود، اجرا نخواهد شد.

دبیرکل بانک مرکزی درباره اینکه انتشار ایران چک در قالب بودجه سالانه انجام می شود گفت: طرح دائم شدن این موضوع را داده ایم، البته خودمان ایران چک ها را در حداقل ممکن منتشر می کنیم که استفاده از بانکداری الکترونیک بیشتر شود.

احمدی درباره توزیع ایران چک های 200 هزار تومانی گفت: اینگونه چک ها یا چک های 100 هزار تومانی مانند خیلی از کشورهای دیگر به عنوان ذخیره، چاپ و نگهداری می شود تا اگر به دلایلی تبادلات الکترونیکی پول با مشکل روبرو شد، استفاده شود.

وی درباره کارمزد برخی خدمات بانکی افزود: مواردی که به صورت رایگان انجام می شود، در واقع هزینه آن از حوزه عمومی یا از تسهیلات گیرندگان دریافت می شود و این کار هزینه پول را بالا می برد. یکی از بانک های بزرگ که کارت های بانکی زیادی دارد اما کارت خوان های کمی دارد، در شش ماه اول امسال 210 میلیارد تومان برای دو حوزه عملیات بانکی هزینه کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها