کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخی آمریکایی‌ها از خیر شهروندی‌ کشور خود گذشته‌اند


کد خبر : ۷۴۶۳۷دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳:۳۶۴۹۴۵ بازدید

بررسی جدیدی نشان می‌دهد، شمارِ آمریکایی‌هایی که از خیر شهروندی این کشور می‌گذرند در سال 2020 رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.
برخی آمریکایی‌ها از خیر شهروندی‌ کشور خود گذشته‌اندبرخی آمریکایی‌ها از خیر شهروندی‌ کشور خود گذشته‌اند

بررسی جدیدی نشان می‌دهد، شمارِ آمریکایی‌هایی که از خیر شهروندی این کشور می‌گذرند در سال 2020 رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

بررسی اخیرِ مؤسسهٔ نیویورکیِ «بمبریج اکانتنتس» نشان می‌دهد که تنها در نیمهٔ اوّل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۸۰۰ شهروند آمریکا از حق شهروندی خود صرف نظر کرده‌اند، حال آنکه در کلّ سال ۲۰۱۹ تنها ۲۰۷۲ نفر خواستار آن شده بودند که دیگر شهروند آمریکا نباشند.

این مؤسسه که کارش بررسی وضعیت مالیات‌دهندگان و فعّالان تجاری و مالی در آمریکا و بریتانیاست اعلام کرده بررسی اخیر را بر اساس آمارهای رسمی انجام داده است.

آلیستر بمبریج یکی از بنیانگذاران این مؤسسه می‌گوید: «این افراد عمدتاً کسانی هستند که قبلاً از آمریکا رفته‌اند و حالا به این نتیجه رسیده‌اند که هرچه (بابت آمریکایی بودن) کشیده‌اند بس است.» و می‌افزاید: «این افراد از کارهای رئیس جمهور دونالد ترامپ، مدیریت بحران کرونا و سیاست‌های فعلی ایالات متحده دلزده‌اند.»

مالیات های گزاف؛ انگیزهٔ دیگری برای جلای وطن

اما البته این جلای وطن کردن و عطای شهروندیِ آمریکا را به لقایش بخشیدن، دلیل دیگری هم دارد و آن عبارت است از مالیات‌های گزافِ ایالات متحده.

شهروندان آمریکاییِ‌ ساکن خارج از کشور باید هر سال فرم‌های مالیاتی را پر کنند و حساب‌های بانکی،‌ میزان عایدی و سرمایهٔ خود را در خارج از کشور به مقامات مالیاتی آمریکا اعلام کنند.

گرچه شهروندان آمریکایی خارج از کشور از چک‌ ۱۲۰۰ دلاری تقویتی و ۵۰۰ دلار کمک‌هزینهٔ هر فرزند با آغوش باز استقبال می‌کنند اما «اعلام سالانهٔ درآمد» به آمریکا را زیاده‌خواهی دولت می‌دانند.

آمریکایی‌هایی که می‌خواهند شهروندی خود را لغو کنند، اگر ساکن خارج هستند باید شخصاً به سفارت آمریکا بروند، به‌شکل رسمی تقاضا بدهند و ۲۳۵۰ دلار هم تقدیم کنند.

کارشناسان مؤسسه بمبریج معتقدند با آنکه لغو شهروندی آمریکا ریسک دارد اما این روند ادامه خواهد داشت چراکه بسیاری از آمریکایی‌ها در داخل و خارج منتظر نتیجهٔ انتخابات ریاست جمهوری بعدی هستند و اگر دونالد ترامپ از نو انتخاب شود به احتمال زیاد موج تازه‌ای از لغو شهروندی را شاهد خواهیم بود.

* منبع: یورونیوز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها