کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار درباره عدم فعال‌سازی گوشی موبایل نو


کد خبر : ۷۴۶۱۴دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۴۳۳۹۱۸ بازدید

عدم فعال‌سازی گوشی نو (آکبند) یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج در هنگام خرید گوشی است، درحالی که در صورت عدم فعال‌سازی دستگاه در ...
هشدار درباره عدم فعال‌سازی گوشی موبایل نوهشدار درباره عدم فعال‌سازی گوشی موبایل نو

عدم فعال‌سازی گوشی نو (آکبند) یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج در هنگام خرید گوشی است، درحالی که در صورت عدم فعال‌سازی دستگاه در حضور فروشنده، همتا هیچگونه مسئولیتی برای گوشی غیرقانونی، کد فعال‌سازی نادرست یا عدم وجود کد فعال‌سازی ندارد.

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده کنند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت کرده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید

در صورت عدم فعال‌سازی دستگاه در حضور فروشنده، همتا هیچگونه مسئولیتی برای گوشی غیرقانونی، کد فعال‌سازی نادرست یا عدم وجود کد فعال‌سازی ندارد. از این رو کانال اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) هشدار می‌دهد که حتما هنگام خرید گوشی آکبند (نو) دستگاه را برای خود با موفقیت فعالسازی کنید. برای فعالسازی موفق ابتدا در نتیجه استعلام اصالت دستگاه آکبند، گوشی باید قانونی باشد، نام شرکت واردکننده و گارانتی‌کننده درج شده باشد و کد فعال‌سازی شش رقمی در دسترس و صحیح باشد. پس از فعال‌سازی موفق، همتا یک پیام تأیید به شماره همراه شما ارسال می‌کند.

استعلام اصالت دستگاه

با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه سیم‌کارت‌خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت دستگاه است. استعلام اصالت دستگاه از طریق شناسه(IMEI)  درج‌شده روی جعبه انجام می‌پذیرد. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه کنید.

بررسی یکسان بودن شناسه (IMEI) روی جعبه و دستگاه

در صورت تصمیم قطعی برای خرید، دستگاه را روشن کرده و #06#* را روی آن شماره‌گیری نموده و تطابق شناسه (IMEI)  نمایش داده‌شده با شناسه (IMEI)  درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف‌نظر کنید.

فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت خریدار

در این مرحله، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی چاپ‌شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از طریق سامانه همتا فعال‌سازی کنید. درصورتی‌که کد فعال‌سازی به شما ارائه نشد یا فرآیند فعال‌سازی برای سیم‌کارت شما با موفقیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف‌نظر کنید.

دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI)

پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت کنید که شناسه(IMEI)  دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است. هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها