کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واعظی: در روزهای پایانی تحریم قرار داریم


کد خبر : ۷۴۵۲۷جمعه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴:۳۰۱۵۸۱۸ بازدید

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: علامت‌هایی از کشور‌های اروپایی و آسیایی دریافت کرده‌ایم که نشان دهنده ماه‌های پایانی تحریم است.
واعظی: در روزهای پایانی تحریم قرار داریمواعظی: در روزهای پایانی تحریم قرار داریم

آقای محمود واعظی شب گذشته در مراسم رونمایی از دو مدل جدید (فیس‌لیفت) شرکت سایپا و خروج خودروی پراید از خط تولید افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند، زیرا هدف آن‌هایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران در ۳ الی ۴ ماه بود، اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافت.

وی تصریح کرد: زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است؛ تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: با علامت‌هایی که از کشور‌های اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم، زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند. باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

آقای واعظی تصریح کرد: ترامپ خواب این را نمی‌دید که در چهلمین سالگرد انقلاب، نظام ما سرپا باشد، اما دیدیم که کماکان سر پاست.

وی همچنین افزود: اگر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیریم، در صنعت خودروسازی کشور بیش از ۱.۵ میلیون نفر مشغول کارند و از سویی دیگر نزدیک ۵۰ حلقه رشته فعالیت به صنعت خودروسازی مرتبط هستند.

رئیس‌دفتر رئیس جمهوری گفت: با توجه به اهمیت بالای صنعت خودرو، اولین حوزه‌ای که تحریم شد همین صنعت بود تا از این طریق ارزش افزوده و اشتغال در کشور از بین برود و اگرچه در مقاطعی به مشکل هم برخوردیم، اما مدیران ما توانستند این شرایط را اداره کنند.

وی ادامه داد: مطابق با گزارش وزارت صمت به دولت، در امسال تولید خودرو ۱۹ درصد و تولید وانت‌بار بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

آقای واعظی با تاکید بر اینکه باید پژوهش اولویت اول صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور باشدگفت: تا زمانی که به کیفیت و توسعه توجه نشود، هرچقدر هم تولید داشته باشیم، در واقع در حال کپی‌سازی هستیم. زمانی می‌توانیم خودروساز حرفه‌ای شویم که به تحقیق و پژوهش (R&D) توجه داشته باشیم و ساخت داخل با R&D پیوند دارد.

وی افزود: از زمان آغاز تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های دو سال گذشته، اراده ما برای ساخت داخل بیشتر شده است.

واعظی گفت: با رفع تحریم‌ها ممکن است که واردات برای خودروساز و قطعه‌ساز سودآوری به همراه داشته باشد، اما مدیران نباید این دوره سخت را فراموش کنند و باید با تمام قوت ساخت داخل را جلو ببرند و خودرو سازان ما نباید هیچ‌وقت از خودرویی که می‌سازند راضی باشند، همیشه باید به فکر افزایش کیفیت به ویژه در بخش ایمنی‌سازی باشند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به قیمت خودروها، افزود: ۳ سال قبل این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت برطرف کردیم؛ آن زمان ابلاغ کردیم که کارخانه به نیت پایین آمدن نرخ‌ها، ۵ درصد زیر قیمت بازار، بتواند خودرو بدهد؛ در دوره وزارت آقای شریعتمداری وزیر اسبق صمت این موضوع اجرا نشد و در دوره آقای رحمانی وزیر سابق صمت هم فقط امروز و فردا شد فلذا امیدواریم در این دوره این مصوبه اجرایی شود.

وی گفت: البته باید تولید بالا برود تا بازار اشباع شود؛ الان بیشتر سود به جیب دلالان می‌رود و فشار روی خودروساز و قطعه‌ساز است. از طرفی هم نمی‌توان یک‌دفعه قیمت‌ها را کاهش داد. به طور کلی ما موافق قیمت بالا یا پایین نیستیم بلکه به قیمت منطقی اعتقاد داریم.

این مقام مسئول به ضرورت صادرات خودرو اشاره و تاکید کرد: تا زمانی که صادرکننده نشویم کیفیت بالا نمی‌رود؛ با استفاده از بازار‌های منطقه و همسایه‌ها باید صادرات را رونق دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها