کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستگیری عاملان اصلی گرانی ارز


کد خبر : ۷۴۰۱۰پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵:۰۶۱۷۱۲ بازدید

30 نفر از سرشبکه‌های دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در کشور با 8 میلیارد تومان ارز توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.

30 نفر از سرشبکه‌های دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در کشور با 8 میلیارد تومان ارز توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، فعالیت اخلال گران و دلالان ارزی بویژه در برخی از مناطق شهر تهران که با پوشش‌های مختلف به صورت غیرقانونی خرید و فروش ارز می‌کردند، زیر نظر گرفته شد که با شناسایی متهمان و با هماهنگی مرجع قضایی 30 نفر از آنها دستگیر شدند.

سرهنگ علی ولی پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی در این باره گفت: با توجه به اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است  درعملیاتی یک روزه که برای مبارزه با اخلالگران ارزی انجام شد مأموران معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری مأموران یگان امداد  30 نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند. با توجه به اجرای به موقع و موفق طرح مبارزه با دلالان ارزی، این عملیات پلیسی تأثیر مستقیم در کاهش قیمت دلار داشت به طوری که دلار که تا سقف 26 هزار تومان معامله می‌شد، به مبلغ 21 هزار تومان کاهش یافت.

گفتنی است پس از دستگیری متهمان از آنها در مجموع 8 میلیارد تومان ارز به علاوه 10 دستگاه پوز کشف شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها