کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش نیسان آریا با قیمت پایه حدود 40 هزار دلار


کد خبر : ۷۳۸۹۰سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۳۱۷۵۳۴ بازدید

نیسان می‌گوید با ساخت مدل جدیدش، آریا، فصلی تازه در تاریخ این شرکت آغاز خواهد شد. آریا یک شاسی‌بلند الکتریکی است که می‌تواند ...
فروش نیسان آریا با قیمت پایه حدود 40 هزار دلارفروش نیسان آریا با قیمت پایه حدود 40 هزار دلار

نیسان می‌گوید با ساخت مدل جدیدش، آریا، فصلی تازه در تاریخ این شرکت آغاز خواهد شد. آریا یک شاسی‌بلند الکتریکی است که می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۱۰ کیلومتر حرکت کند، حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است و به جدیدترین سیستم خودران و ایمنی کارخانه ژاپنی مجهز شده است.

ده سال پیش، نیسان اولین کارخانه‌ای بود که با مدل لیف، ماشین‌های الکتریکی را به طور انبوه تولید و به بازار عرضه کرد. در دهه گذشته اما این شرکت از قافله ساخت ماشین‌های الکتریکی عقب افتاده و بازار را به شرکت‌های دیگر نظیر تسلا واگذار کرده است.

همچنین نیسان در چند سال گذشته مشکلات مالی داشته و رابطه‌ با شریکش رنو هم شکراب بوده است. جنجال دادگاهی شدن مدیر سابقش، کارلوس گون، هم دو سال است که بحران را در دومین خودروساز بزرگ ژاپن عمیق‌تر کرده است.

مدیران نیسان می‌خواهند که آریا نقطه پایانی بر همه این مشکلات باشد و به همین دلیل بر شروعی دوباره تاکید می‌کنند. برای فاصله گرفتن از گذشته، نیسان لوگوی خود را هم عوض کرده و نشان تازه‌اش را همزمان با رونمایی آریا نمایش داد.

ظاهر آریا، برخلاف لیف،‌ اسپرت طراحی شده است. این ماشین قرار است لوکس‌ترین مدل نیسان باشد و با ماشین‌های الکتریکی اروپایی و تسلا رقابت کند.

ماشین بر روی پلتفرمی ساخته شده که با همکاری رنو طراحی شده است. این پلتفرم طوری ساخته شده که می‌توان ماشین‌هایی با ابعاد مختلف را روی آن سوار کرد. قرار است رنو و همین طور میتسوبیشی، شریک دیگر رنو و نیسان، هم از این پلتفرم برای ساخت ماشین‌های الکتریکی استفاده کنند.

با سیستم خودران جدید نیسان که نامش پروپایلوت ۲ است، راننده می‌تواند در مسیر مستقیم در بزرگراه دستانش را از روی فرمان بردارد. همچنین ماشین به سیستم دستیار سخنگوی شرکت آمازون به نام الکسا مجهز است که دستورات صوتی راننده را اجرا می‌کند.

سری اول نیسان آریا از اواسط سال آینده میلادی ابتدا در ژاپن و بعد در بازارهای دیگر فروخته خواهد شد. قیمت پایه ماشین حدود ۴۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

فروش ماشین‌های الکتریکی در جهان رو به افزایش است، اما هنوز سهم اندکی از کل فروش خودرو در جهان را شامل می‌شود. به همین دلیل انتظار نمی‌رود که آریا راه حلی برای مشکلات مالی نیسان باشد، بلکه این ماشین بیشتر به بهتر شدن وجهه و اعتبار شرکت در نگاه خریداران کمک خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها