کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: احتمال ابتلای 35 ‌میلیون نفر دیگر به کرونا


کد خبر : ۷۳۸۳۰یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲:۵۰۸۳۱ بازدید

رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا آمار تکان‌دهنده‌ای درباره مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد. حسن روحانی ...

رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا آمار تکان‌دهنده‌ای درباره مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد. حسن روحانی گفت: «تخمین زده می‌شود تاکنون ٢٥‌میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و احتمالا ٣٠ تا ٣٥‌میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.»

 روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شرایط ما به‌گونه‌ای است که ایمنی جمعی و واکسن برای این ویروس وجود ندارد، گفت: «باید دست به دست هم دهیم و زنجیره انتقال را قطع کنیم تا روند فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مردم ادامه یابد. در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده آمده است که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر  ۲۵‌میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند، بیش از ۲۰۰‌هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند، حدود ۱۴‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۳۰ تا ۳۵‌میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.»

او افزود: «اگر این گزارش را مبنا قرار دهیم، تعداد بستری‌ها دو برابر عدد فعلی ۲۰۰‌هزار نفر خواهد بود که در ۱۵۰ روز اخیر شاهد بودیم. ما باید خود را از لحاظ تخت و امکانات آماده و با شرایط آینده مقابله کنیم.»
روحانی تأکید کرد: «از هر ‌یک‌هزار نفر طبق این گزارش ٥٠٠ نفر متوجه ابتلا نمی‌شوند، حدود ۳۵۰ نفر علایم خفیف دارند و ۱۵۰ نفر ممکن است نیاز به بستری پیدا کنند. پس احتمالا چند‌میلیون نفر دیگر برای بستری در پیش داریم.»
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در موج اول برخی استان‌ها گرفتار بودند و الان استان‌های دیگری درگیر هستند، اظهار کرد: «انتشار ابتلا در کشور احتمالا از قم و گیلان آغاز شده که به مسافرانی بازمی‌گردد که از ووهان وارد شدند. در قم این سفرها مربوط به مسائل اقتصادی و در گیلان مربوط به مسائل دانشجویی و تفریحی بوده است.»
او ادامه داد: «از موج اول عبور کرده‌ایم و موج دوم عمدتاً مربوط به پایبندی مردم به آداب و سنن است که عزا و عروسی و میهمانی‌ها و ایام تعطیلات تابستانی و روابط اجتماعی خاص ماست و توجه خاصی هم در آن به این بیماری نشده است.»
روحانی تأکید کرد: «موج دوم محصول این است که ترس از کرونا ریخته شد و مردم به زندگی عادی بازگشتند، آن هم به آداب و رسومی که لااقل تا پایان ‌سال باید ترک کنیم. بیماران بدون علامت نیز از مشکلات این بیماری است؛ اینها بزرگ‌ترین مشکل را ایجاد می‌کنند و بیشترین انتشار ویروس از طرف همین دسته است که هم زمان طولانی‌تری سرایت‌دهندگی دارند، هم با حجم بیشتری ویروس را منتقل می‌کنند.»
بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی سه راه‌ حل اساسی وجود دارد، اظهار کرد: «ما همه باید به توصیه‌های وزارت بهداشت در این زمینه عمل کنیم که کم‌هزینه‌ترین و موثرترین آن ماسک است؛ در کنار آن فاصله‌گذاری اجتماعی، جلوگیری از تجمعات، رعایت بهداشت فردی و شستن دست می‌تواند مشکلات ما را تا اندازه زیادی حل کند.»
روحانی با بیان اینکه پنج دارو در اختیار ماست تا با کرونا مقابله کنیم، اظهار کرد: «از همه عزیزانی که در این زمینه کار می‌کنند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم برای واکسن هم به نتیجه برسند. در شرق آسیا این بیماری سریع‌تر جمع و مشکل راحت‌تر حل شده است؛ دلیلش این است که آنان تجربه سارس را در ۲۰۰۳ و پس از آن آنفلوآنزای خوکی و مرغی را داشتند و مردم هم اطاعت خوبی از دستورالعمل‌های پزشکی کردند و هیچ‌کس هم بیماری و ابتلایش را مخفی نمی‌کرد.»
او تأکید کرد: «از این اصل مهمی که در برخی کشورهای شرق آسیا وجود دارد باید استفاده کنیم. ما باید در برابر این بیماری در بخش سلامت و اقتصادی تاب‌آوری ملی را بالا ببریم.»
او با بیان اینکه هر ملتی باید در زمینه مقابله با کرونا به توان خودش تکیه کند، اظهار کرد: «ما باید روی پای خویش بایستیم و مردم بدانند حتی در این شرایط که به گندم هم نیازی نداریم، برای احتیاط از کشوری خرید کرده‌ایم؛ از اسفندماه تاکنون می‌گویند ارسال کمی به تأخیر افتاده و این تا امروز ادامه دارد؛ چه رسد به وسایل ضدعفونی و مقابله با این ویروس که اگر از خارج می‌خواستیم اصلا به ما نمی‌دادند.» رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نباید برای مردم اضطراب ایجاد کرد، گفت: «ما در برابر این بیماری پیروز می‌شویم و هیچ شکی وجود ندارد. نباید مقهور این بیماری شویم. باید به مردم کمک کنیم تا با همکاری هم از این بیماری عبور کنیم.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها