کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ جدید فروش آپارتمان در شهر جدید پردیس - تیرماه 99


کد خبر : ۷۳۷۶۷پنجشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۵۳۲۰۰۹۴ بازدید

بازار مسکن پردیس تحت تاثیر شش عامل در ماه های ابتدایی سال 99 با نوسانات قیمتی مواجه شده، تا جایی که نرخ‌های پیشنهادی از سوی مالکان ...
نرخ جدید فروش آپارتمان در شهر جدید پردیس - تیرماه 99نرخ جدید فروش آپارتمان در شهر جدید پردیس - تیرماه 99

بازار مسکن پردیس تحت تاثیر شش عامل در ماه های ابتدایی سال 99 با نوسانات قیمتی مواجه شده، تا جایی که نرخ‌های پیشنهادی از سوی مالکان اولیه به رقم های بالاتر از نرخ دلالان رسیده است؛ مالکانی که بنا به گفته فعالان بازار مسکن پردیس عموما قصد فروش ندارند و بیشتر برای آگاهی از ارزش دارایی خود اقدام به تعیین قیمت‌های دلخواه می‌کنند.

به گزارش ایران جیب از ایسنا، بازار مسکن شهر جدید پردیس طی سه ماه گذشته با نوسانات زیادی مواجه بوده است؛ به طوری که نرخ های پیشنهادی در فاز ۱۱ از حداقل ۳۱۵ تا ۳۳۰ میلیون تومان در فروردین ماه به ۴۷۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان رسیده که البته بعضی مالکان اولیه ۱۰۰ میلیون تومان هم بالاتر از نرخ روز برای واحد خود تعیین می‌کنند.

بازار مسکن پردیس از تهران جلو زد!

متقاضیان واقعی با این توجیه‌ که قیمت ملک در تهران بالا رفته و نمی‌خواهیم واحد خود را مفت به دلالان بفروشیم اقدام به تعیین نرخ های نجومی می کنند. این در حالی است که آمار نشان می دهد از بهمن ماه سال گذشته تا خرداد امسال رشد قیمت مسکن در شهر تهران ۳۱ درصد بوده، حال آنکه این رقم برای پردیس به حدود ۴۵ درصد می رسد.

بررسیها نشان می‌دهد تاثیرپذیری از رشد تورم و افزایش قیمت ملک در تهران، افزایش مهاجرت به پردیس، روند پیشرفت خدمات و زیرساخت‌ها در پردیس، تعیین قیمت های نامتعارف از طرف متقاضیان اولیه، بورس بازی و معاملات مکرر توسط دلالان‌ و دریافت ۲۰ درصد یارانه های دولتی از مالکان واحدهایی که از ابتدای خردادماه خرید و فروش می‌شوند، دلایل اصلی رشد قیمت ها در شهر جدید پردیس بوده است.

اختلاف 400 میلیون تومانی در نرخ های پیشنهادی

هم اکنون در فاز ۱۱ قیمت های پیشنهادی از ۴۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بعضاً به ۶۵۰ میلیون تومان می‌رسد. در فاز ۸ اما اختلافات قیمتی بسیار بیش از این مقدار است. در این فاز عمده واحدها هنوز تحویل نشده، با این حال هر کس بنا به سلیقه خود قیمتی را برای آپارتمانش در نظر می گیرد. ‌ مثلاً یک نفر که پول لازم است قیمت واحد خود را ۵۰۰ میلیون تومان تعیین کرده و شخص دیگری که قصد فروش ندارد ۹۰۰ میلیون تومان نرخ گذاری کرده است! بنابراین بازار دچار سردرگمی عجیبی شده و معاملات چندانی انجام نمی شود.

احتمال رکود بازار در آینده نزدیک

دریافت برخی سیگنال ها از کسادی بازار مسکن در تهران و کاهش نرخ رشد قیمت نیز معاملات بخصوص برای واحدهای گران قیمت در پردیس را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس درباره شرایط این روزهای بازار مسکن در پردیس به ایسنا گفت: از زمانی که محوطه سازی و خدمات در بلوک ها رونق گرفته هر کس بنا به سلیقه خود واحدش را نرخ گذاری می کند.

hikc8uq5xtc2od0jqwt.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها