کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فریب پیامک‌های فروش تور خارجی را نخورید


کد خبر : ۷۳۴۰۶دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴:۰۸۴۴۷ بازدید

با وجود اينکه هنوز هيچ شرکت خارجي تاريخي براي برقراري پرواز با کشورمان اعلام نکرده است و در همين ارتباط سازمان هواپيمايي براي ...

آرمان‌ملي: با وجود اينکه هنوز هيچ شرکت خارجي تاريخي براي برقراري پرواز با کشورمان اعلام نکرده است و در همين ارتباط سازمان هواپيمايي براي تعيين پروتکل‌هاي بهداشتي درخواستي را به وزارت بهداشت ارائه کرده که هرچه زودتر اين پروتکل‌ها بايد مشخص و به ساير کشورها اعلام شوند، اما دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي از آغاز ارسال پيامک‌هاي فروش تورهاي مسافري به صورت انبوه و به‌ويژه براي مقصد ترکيه خبر داده است. مقصود اسعدي ساماني، ضمن اينکه اظهار کرده هيچ‌يک از اين تورهاي مسافري قابل اتکا نيستند، از مردم خواسته که فريب اين پيامک‌ها را نخورند، چراکه اين پيامک‌ها تنها با هدف جمع‌آوري نقدينگي در دست مردم ارسال مي‌شوند.

شيوع ويروس کرونا، آسيب‌هاي جدي را به صنعت هوايي جهان وارد کرد و غول‌هاي هوايي در مقابل اين ويروس ميکروسکوپي به زانو درآمدند. در ايران هم با اينکه مسئولان هوايي مي‌گويند تاکنون شرکت‌هاي هواپيمايي نيرويي را تعديل نکرده‌اند اما خواستار بسته‌هاي حمايتي ويژه از سوي دولت هستند تا ناچار به انجام چنين اموري نشوند. اخيرا مبلغي به ايرلاين‌ها اختصاص يافته که حدود 1000 ميليارد تومان کمتر از آن چيزي است که شيوع کرونا به اين بخش خسارت وارد کرده است و در اين بين، هنوز تسهيلاتي به شرکت‌هاي هواپيمايي پرداخت نشده است.

اخيرا، مذاکراتي بين مسئولان هوايي ايران و شرکت‌هاي خارجي انجام گرفت که حاصل آنها تنها افزايش تعداد دفعات پرواز به مقاصد توافق‌شده قبلي بود. بر اساس آنها، پروازهاي پاريس و آمستردام به دو پرواز در هفته و پروازهاي لندن به سه پرواز در هفته افزايش پيدا کرد. همچنين براي مقاصدي مانند منچستر، بانکوک و کوالالامپور به صورت هفتگي يک پرواز برنامه‌ريزي شده است. در ارتباط با کشور ترکيه نيز اعلام شد که پروازهاي استانبول  به‌صورت موردي و براي سفر افرادي که مقيم ترکيه هستند انجام مي‌شود و در صورتي که ايرانيان در ترکيه باشند و قصد بازگشت به کشور را نيز داشته باشند، اين شرايط آماده است. اما تشديد بيماري کرونا طي روزهاي گذشته، اين احتمال را قوت بخشيده که پروازهاي خارجي به مقصد استانبول که قرار بود از اول آگوست (11 مردادماه) راه‌اندازي شود به تعويق بيافتد.

مردم هوشيار باشند

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي روز گذشته با بيان اينکه هيچ تاريخي براي برقراري پروازهاي خارجي قطعي و نهايي نيست، گفت: آغاز فروش تورهاي خارجي قابل اتکا نيست و مردم فريب پيامک‌هاي تبليغاتي را نخورند. بسياري از اين پيامک‌ها با هدف جمع‌آوري نقدينگي پول از مردم به صورت انبوه ارسال مي‌شود. مقصود اسعدي ساماني در گفت‌وگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت انجام پروازهاي خارجي اظهار کرد: برقراري پروازهاي خارجي بستگي به وضعيت شيوع کرونا در ايران و کشورهاي مقصد دارد. بايد توجه داشته باشيم که اگر شرايط وضعيت کرونا در ايران بحراني باشد، کشورهاي خارحي در برقراري پروازهاي ايران تجديدنظر مي‌کنند. او ادامه داد: البته در حال حاضر پروازهاي لندن سه بار در هفته، پاريس دو بار در هفته، آمستردام دو بار در هفته و منچستر هم دو بار در هفته به صورت برنامه‌اي انجام مي‌شود.

اسعدي ساماني در پاسخ به اين سوال که اين پروازها با چه ظرفيتي انجام مي‌شوند، گفت: هر ايراني که اقامت اين کشورها را داشته باشد مي‌تواند مسافر اين پرواز باشد اما معمولا تعداد مسافران اين پروازها از تهران بيشتر از 10 الي 15 نفر نيست و بيشتر مخاطبان اين پروازها ايراني‌هاي مقيم اين کشورها هستند. او با تاکيد بر اينکه هنوز هيچ شرکت خارجي تاريخي براي برقراري پرواز با ايران را اعلام نکرده‌ است، اظهار کرد: نکته بسيار مهم اين است که پروتکل‌هاي بهداشتي پذيرش مسافر خارجي بايد اعلام شود. اسعدي ساماني ادامه داد: البته پيش از اين پروتکل‌هايي براي پروازهاي موردي اعلام شده بود اما بايد پروتکل‌ها نهايي و مشخص و فراگير را اعلام کنيم. او گفت: قطر ايرويز تنها ايرلايني بود که در دوران کرونا پروازهايش را به ايران قطع نکرد اما با اين وجود هم امتياز ويژه‌اي در اين بخش به قطر ايرويز داده نشد. اسعدي ساماني ادامه داد: اساسا پرواز خارجي قابل توجهي انجام نمي‌شود که بخش عمده‌اي از آن هم از طريق قطر ايرويز برقرار شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها