کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقدام تازه آمریکا برای توقیف نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا


کد خبر : ۷۳۲۹۷جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۱۷۱۴۹۰۷ بازدید

دادستان‌های فدرال آمریکا با تنظیم یک دادخواست از مقامات قضایی این کشور خواسته‌اند حکم توقیف نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا را صادر کنند.
اقدام تازه آمریکا برای توقیف نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلااقدام تازه آمریکا برای توقیف نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا

دادستان‌های فدرال آمریکا با تنظیم یک دادخواست از مقامات قضایی این کشور خواسته‌اند حکم توقیف نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا را صادر کنند.

این تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا در راه افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به شمار می‌رود.

پرونده شکایت دادستان‌ها روز چهارشنبه ۱ ژوئیه (۱۱ تیر) به دادگاه حوزه کلمبیا ارائه شده است و قاضی جیمز بوزبرگ مجوز توقیف بیش از ۱.۱ میلیون بشکه نفت در چهار نفتکش را صادر کرده است.

در دادخواست تهیه شده که نسخه‌ای از آن به رویت روزنامه وال استریت ژورنال رسیده است، دادستان‌ها درخواست توقیف چهار نفتکش ایرانی به نام‌های بلا، برینگ، پاندی و لونا را داده‌اند که با پرچم لیبریا به ونزوئلا بنزین حمل می‌کنند.

حقوقدانان می‌گویند هرچند این حکم مجوز اجرایی دارد، با این حال احتمالا تنها زمانی می‌تواند عملی شود که نفتکش‌ها وارد آب‌های آمریکا شوند. با این حال این حکم می‌تواند کشورها را نیز ترغیب کند تا در توقیف این نفتکش‌ها همکاری کنند.

اگرچه ونزوئلا از تولیدکنندگان نفت به شمار می‌رود و دارای ارزان‌ترین بنزین جهان است، اما توزیع نادرست این محصول در میان مصرف کنندگان و تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا، بازار سیاهی در سراسر کشور ایجاد کرده و باعث شده تا بهای بنزین به بیش از ۲ دلار برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها