کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت مرد 600 میلیاردی به کشور


کد خبر : ۷۳۱۹۰سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰:۵۵۱۳۷۶ بازدید

مرد صراف که با خیانت در امانت 600 میلیارد تومان از یک شرکت دولتی کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب اینترپل بود در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

مرد صراف که با خیانت در امانت 600 میلیارد تومان از یک شرکت دولتی کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب اینترپل بود در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار کاظم مجتبایی جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره جزئیات این پرونده گفت: متهم این پرونده بیش از چهار سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل ناجا بود که با درخواست اعلان قرمز از اینترپل جهانی، تعقیب و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد و در نهایت یکشنبه شب گذشته وی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور بازگردانده شد.
وی در ادامه تصریح کرد: متهم طی این چند سال به 4 کشور اروپایی و آسیایی سفر کرده بود و به‌دنبال راهی برای فرار از چنگال قانون بود اما با اقدام‌های اطلاعاتی و هماهنگی‌های دیپلماسی پلیس بین‌الملل ناجا با سازمان اینترپل جهانی بالاخره متهم در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر و به کشور منتقل شد. بر اساس این پرونده متهم از یک شرکت دولتی۱۲۰ میلیون درهم، معادل ۶۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری و به نوعی خیانت در امانت کرده بود که با این پول‌ها، اقدام به ساخت و ساز در برخی کشورها کرده و به نوعی مرتکب پولشویی هم شده بود.
سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: این متهم صرافی داشته و به نوعی امین یکی از شرکت‌های دولتی بود و فعالیت‌هایی برای آن شرکت انجام می‌داده اما پس از مدتی مرتکب خیانت شده و پول‌ها را به حساب شخصی خود منتقل کرده و پس از آن هم متواری شده بود.
وی افزود: ما برای استرداد مجرمان از سایر کشورها همواره با مشکلات و پیچیدگی‌هایی روبه‌رو هستیم و برای رسیدن به یک نتیجه درست باید دیپلماسی قوی پلیسی داشته باشیم و نیروهای پلیسی که برای انتقال و استرداد متهمان اعزام می‌شوند علاوه بر ورزیدگی جسمی و ذهنی باید مسلط به قوانین حقوقی و زبان‌های بین‌المللی نیز باشند که همین مسأله دستگیری مجرمان و متهمان در داخل و خارج از کشور را متفاوت می‌کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در هرحال، این فرد پانزدهمین متهمی است که از ابتدای سال تاکنون به همت پلیس بین‌الملل ناجا و البته با هماهنگی دستگاه قضا به کشور مسترد شده و باید بگویم استرداد متهمان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است. ضمن اینکه عملیات محور شدن مأموریت‌ها و فعالیت‌های پلیس بین‌الملل ناجا تداوم خواهد داشت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها