کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گواهی سپرده یورویی در راه است


کد خبر : ۷۳۱۵۸دوشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹:۰۹۳۷۶۵ بازدید

در شرایطی که نرخ دلار دیروز در برخی منابع مجازی تا بیش از 20 هزار تومان اعلام شد، منابع معتبر با اشاره به عرضه سنگین ارز توسط بانک مرکزی ...

در شرایطی که نرخ دلار دیروز در برخی منابع مجازی تا بیش از 20 هزار تومان اعلام شد، منابع معتبر با اشاره به عرضه سنگین ارز توسط بانک مرکزی از کاهش تقاضای خرید ارز با نرخ‌های فضای مجازی و ثبت رکورد جدید عرضه ارز در سامانه نیما خبر دادند. ضمن این که طرح جدید بانک مرکزی برای مهار نقدینگی، از طریق انتشار گواهی سپرده ارزی رسانه ای شد.

همتی همچنین در دیدار با صادرکنندگان  اعلام کرد که صادرکنندگان حداقل 70 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازگردانند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز در شرایطی کانال های مجازی نرخ ارز را تا 20 هزار و 230 تومان اعلام کردند که بانک مرکزی عرضه ارز به بازار را به میزانی بسیار سنگین تر انجام داد. بر این اساس، 120 میلیون دلار با نرخ 18 هزار و 950 تومان عرضه شد که البته تنها 1.8 میلیون دلار آن معامله شد.

در پی این شرایط، تقاضای خرید ارز به طور چشمگیری در نرخ های اعلامی کانال های فضای مجازی کاهش یافت، معاملات واقعی در محل صرافی ها بسیار محدود و در بازه قیمتی 18 هزار و 900 تا 19 هزار تومان انجام شد و از سوی دیگر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 18 هزار و 950 و در صرافی های بانکی 19 هزار و 50 تومان اعلام شد.در این حال، بانک مرکزی از افزایش روند ورود ارز به سامانه نیما در هفته های اخیر خبر داد و اعلام کرد که هفته گذشته، بالاترین میزان فروش ارز در سامانه نیما با   429 میلیون یورو ثبت شده است.  دیروز همچنین رئیس کل بانک مرکزی از طرح جدید این بانک برای مدیریت نقدینگی و تورم با استفاده از گواهی سپرده ارزی خبر داد.

همتی در یادداشتی نوشت: در راستای چارچوب فعلی سیاست گذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز و به منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی، بانک مرکزی به زودی طرح گواهی سپرده یورویی را به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد داد. بر این مبنا، قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص و با فروش به نرخ بازار، برای جمع آوری ریال اقدام کند. دراین طرح بانک مرکزی با تکیه بر ذخایر کافی اسکناس یورویی خود متعهد می‌شود، عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت کند.

توصیه همتی به صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی خبر دیگری بود که پایگاه بانک مرکزی به نقل از همتی منتشر کرد. وی که در دیدار با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سخن می گفت، اظهار کرد: شرایط صادرکنندگان و فشارهایی را که به لحاظ شرایط تحریمی و زمان دریافت ارز حاصل از صادرات وجود دارد، درک می کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت. اگر صادرکنندگان اعتراضی به نرخ پایه صادراتی محاسباتی در گمرک دارند، حداقل ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را که پیش از این به بازگشت آن متعهد شده بودند، به کشور بازگردانند تا بتوانیم  درباره آن در فرصت مناسب مذاکره و تصمیم گیری کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها