کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

6 استان در وضعیت قرمز کرونا


کد خبر : ۷۲۸۷۹شنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰:۰۴۱۲۲۵ بازدید

نمودار بیماری کووید۱۹ طی ماه‌های گذشته و دراستان‌های مختلف فراز و فرودهایی داشته است، به همین علت مدیریت یکسان آن در سراسر کشور ...

نمودار بیماری کووید۱۹ طی ماه‌های گذشته و دراستان‌های مختلف فراز و فرودهایی داشته است، به همین علت مدیریت یکسان آن در سراسر کشور امکانپذیر نیست، حالا ستاد ملی مقابله با کرونا با ابلاغ اجرای فاصله گذاری پویا به مدیران استانی اختیار داده است تا با توجه به وضعیت منطقه خودشان برای اعمال محدودیت یا بازگشایی ها تصمیم بگیرند.

ویروس کرونا که در ایران نیز همزمان با پاندمی جهانی کووید۱۹ از اسفند ۹۸ شیوع پیدا کرده، در زمان ها و مکان های مختلف رفتارهای متفاوتی را از خود بروز داده است. بعد از افت نسبی موارد مبتلایان و فوتی های این بیماری و دو رقمی شدن تعداد جانباختگان در فروردین و اوایل اردیبهشت، ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت تدریجی بازگشایی اماکن عمومی را با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار داد اما افزایش دوباره موارد مبتلایان و فوتی های این بیماری در روزهای گذشته، ستاد ملی مقابله با کرونا را به این تصمیم رساند که با تفویض اختیار به مسئولان استانی، مدیریت این اپیدمی را به صورت استانی دنبال کند. حسن روحانی، رئیس جمهوری روز  پنجشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید محدودیت‌ها به صورت نقطه‌ای و نه یکپارچه در استان‌ها اجرا شود و در عین حال این محدودیت‌ها صرفاً باید با هماهنگی و مجوز کمیته‌های تخصصی درمانی و اجتماعی - امنیتی درمرکز اجرا شود.

رئیس جمهوری بر اهمیت نحوه اعلام هشدارها، اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها تأکید کرد و گفت: از نکات درخشان مهم در مرحله ابتدایی کنترل بیماری کووید۱۹ این بود که بدون توسل به روش‌های قهری و صرفاً با قدرت اقناع و همراهی صمیمانه مردم توانستیم به این مرحله در کنترل بیماری برسیم.

روحانی روش اقناع و آموزش همگانی مردم از طریق دستگاه‌های ارتباطی و تبلیغاتی را در زمینه روش‌های سازگاری با کرونا تأثیرگذارتر برشمرد و گفت: با توجه به همکاری و همراهی خوب مردم، مسئولان کادر بهداشتی و درمانی و اجرایی باید با شفافیت و دقت هشدارهای لازم را به مردم بدهند.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در جلوگیری از انتقال ویروس کووید ۱۹ بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: در کشورهایی که استفاده از ماسک را در اماکن سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری کرده‌اند، عامل موفقیت قابل توجهی در کنترل بیماری بوده و باید از این تجربه استفاده کرد.

6 استان مرزی کشور شامل خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و همچنین ایرانشهر درسیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند. در این میان دو استان کردستان و آذربایجان غربی به‌صورت ناگهانی و دور از انتظار به سرعت از وضعیت سفید  درآمده و به وضع قرمز رسیدند. حالا در هر دو استان مسئولان تلاش دارند با تشدید محدودیت‌ها، سرعت شیوع کرونا را مهار کنند. گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل رشد کرونا در کردستان و آذربایجان غربی، عادی شدن فعالیت‌ها و عبور و مرور و برگزاری مراسم عروسی و عزا بدون در نظر گرفتن فاصله اجتماعی است. این دلیل البته نه در این دو استان بلکه در همه مناطق کشور قابل رؤیت است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها